BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENME KAZANIMLARININ TASARLANMA SÜRECİNE İLİŞKİN LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN ZİHİNSEL MODELLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA

Yıl 2015, Cilt: 23 Sayı: 3, 1013 - 1030, 15.09.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı, lisansüstü öğrencilerinin öğretim kazanımlarının tasarlanma sürecine ilişkin zihinsel modellerinin ortaya çıkarılmasıdır. Çalışmanın örneklemini, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde öğrenim gören 22 lisansüstü öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada, dört adet açık uçlu sorudan oluşan bir anket kullanılarak veriler toplanmıştır. Anketten elde edilen veriler betimsel-yorumsal analizden geçirilmiştir. Lisansüstü öğrencilerinin öğretim kazanımlarının tasarlanma süreçlerine ilişkin beyanları üç evrede betimlenmiştir. Bu evreler; hazırlık evresi, tasarım evresi ve değerlendirme evresi dizisince sıralanmıştır. Çalışmanın sonunda, öğretim kazanımlarının tasarlanma sürecini betimleyen bilimsel bir model oluşturulması önerilmiştir.

Kaynakça

  • Ayvacı, H. Ş., & Er Nas, S. (2009). Fen ve Teknoloji Dersi Konularının Okulda ve Dersha- nede İşlenişiyle İlgili Durumların Belirlenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 113-124.
  • Atalay S., Yurdakul B., Başbay A. & Kömleksiz M. (2010). Program Çıktıları, Ders Öğrenme Çıktıları Hazırlama ve Öğrenci İş Yükü Hesaplama Kılavuzu, Ege Üniversitesi. http:// www.ege.edu.tr/files/bologna.pdf 18.11.2013 tarihinde ulaşılmıştır
  • Çelik, F. (2006). Türk Eğitim Sisteminde Hedefler ve Hedef Belirlemede Yeni Yönelimler. Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(11), 1-15.
  • Çepni, S. (2009). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (Genişletilmiş Dördüncü Baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Geliştirilmiş 2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Fidan, N. (2012). Okulda Öğrenme ve Öğretme (3. Baskı). Ankara: Pagem Akademi Yayıncılık.
  • Gagne, R. M. (1984). Learning Outcomes And Their Effects: Useful Categories Of Human Performance. American Psychologist, 39(4), 377.
  • Justi, S. R. & Gilbert, J. K. (2002). Modelling, Teachers’ Views On The Nature Of Model- ling, And Implications For The Education Of Modellers. International Journal Of Science Education. 24(4), 369-387.
  • King, J. A., & Evans, K. M. (1991). Can We Achieve Outcome-Based Education? Educatio- nal Leadership, 49(2), 73-75.
  • Kraiger, K., Ford, J. K., & Salas, E. (1993). Application Of Cognitive, Skill-Based, And Af- fective Theories Of Learning Outcomes To New Methods Of Training Evaluation. Jour- nal Of Applied Psychology, 78(2), 311.
  • Malan, S. P. T. (2000). The new Paradigm of Outcomes-Based Education İn Perspective. Journal of Family Ecology and Consumer Sciences/Tydskrif vir Gesinsekologie en Verb- ruikerswetenskappe, 28(1).
  • Mocker, D. W. & Spear, G. E. (1982). “Lifelong Learning: Formal, Nonformal, Informal, and Self-Directed.” Information Series No. 241. Columbus: ERIC Clearinghouse on Adult, Career, and Vocational Education, The National Center for Research in Vocational Educa- tion, The Ohio State University, (ERIC Document Reproduction Service No. ED 220723).
  • Senemoğlu, N. (2012). Gelişim Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya (21. Baskı). Ankara: Pagem Akademi Yayıncılık.
  • Soh, T. M. T. & Meerah, T. S. M. (2013). Outdoor Education: An Alternative Approach in Teaching and Learning Science. Asian Social Science, 9(16).
  • Turan A., Kaplan M., Barlak D., Laçin E., Akın P., Unvan C., Sağlam E. & Aslan S., (2010). Yükseköğretimde Yeniden Yapılanma: 66 Soruda Bologna Süreci Uygulamaları (Ed. Erdoğan A.). Yüksek Öğretim Kurulu. Ankara. https://bologna.yok.gov.tr/files/ce63c- 4b383ae852dce0a9b17bac57c6e.pdf 15.01.2014 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Türkmen, H. (2010). İnformal (Sınıf-Dışı) Fen Bilgisi Eğitimine Tarihsel Bakış Ve Eğitimimi- ze Entegrasyonu. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(39), 46-59
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H., (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (Altıncı Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık

THE POSTGRADUATE STUDENTS’ MENTAL MODEL’S ABOUT THE CREATION PROCESS OF LEARNING OUTCOMES

Yıl 2015, Cilt: 23 Sayı: 3, 1013 - 1030, 15.09.2015

Öz

Aim of this study is to determine postgraduate students’ mental models about the creation process of “Learning Outcomes”. The study was carried out with 44 postgraduate students who study in Educational Science Institute of Karadeniz Technical University within 2012-2013 academic year. In the study, a questionnaire composed of four open-ended questions was used as data collection instrument. The data obtained from the questionnaire were analyzed descriptively- interpretatively. Postgraduate students’ mental models about the “Learning Outcomes” was introduced in three phases; preparation phase, design phase and evaluation phase. At the end of the study, designing a scientific model related to design process of “Learning Outcomes” was suggested.

Kaynakça

  • Ayvacı, H. Ş., & Er Nas, S. (2009). Fen ve Teknoloji Dersi Konularının Okulda ve Dersha- nede İşlenişiyle İlgili Durumların Belirlenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 113-124.
  • Atalay S., Yurdakul B., Başbay A. & Kömleksiz M. (2010). Program Çıktıları, Ders Öğrenme Çıktıları Hazırlama ve Öğrenci İş Yükü Hesaplama Kılavuzu, Ege Üniversitesi. http:// www.ege.edu.tr/files/bologna.pdf 18.11.2013 tarihinde ulaşılmıştır
  • Çelik, F. (2006). Türk Eğitim Sisteminde Hedefler ve Hedef Belirlemede Yeni Yönelimler. Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(11), 1-15.
  • Çepni, S. (2009). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (Genişletilmiş Dördüncü Baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Geliştirilmiş 2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Fidan, N. (2012). Okulda Öğrenme ve Öğretme (3. Baskı). Ankara: Pagem Akademi Yayıncılık.
  • Gagne, R. M. (1984). Learning Outcomes And Their Effects: Useful Categories Of Human Performance. American Psychologist, 39(4), 377.
  • Justi, S. R. & Gilbert, J. K. (2002). Modelling, Teachers’ Views On The Nature Of Model- ling, And Implications For The Education Of Modellers. International Journal Of Science Education. 24(4), 369-387.
  • King, J. A., & Evans, K. M. (1991). Can We Achieve Outcome-Based Education? Educatio- nal Leadership, 49(2), 73-75.
  • Kraiger, K., Ford, J. K., & Salas, E. (1993). Application Of Cognitive, Skill-Based, And Af- fective Theories Of Learning Outcomes To New Methods Of Training Evaluation. Jour- nal Of Applied Psychology, 78(2), 311.
  • Malan, S. P. T. (2000). The new Paradigm of Outcomes-Based Education İn Perspective. Journal of Family Ecology and Consumer Sciences/Tydskrif vir Gesinsekologie en Verb- ruikerswetenskappe, 28(1).
  • Mocker, D. W. & Spear, G. E. (1982). “Lifelong Learning: Formal, Nonformal, Informal, and Self-Directed.” Information Series No. 241. Columbus: ERIC Clearinghouse on Adult, Career, and Vocational Education, The National Center for Research in Vocational Educa- tion, The Ohio State University, (ERIC Document Reproduction Service No. ED 220723).
  • Senemoğlu, N. (2012). Gelişim Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya (21. Baskı). Ankara: Pagem Akademi Yayıncılık.
  • Soh, T. M. T. & Meerah, T. S. M. (2013). Outdoor Education: An Alternative Approach in Teaching and Learning Science. Asian Social Science, 9(16).
  • Turan A., Kaplan M., Barlak D., Laçin E., Akın P., Unvan C., Sağlam E. & Aslan S., (2010). Yükseköğretimde Yeniden Yapılanma: 66 Soruda Bologna Süreci Uygulamaları (Ed. Erdoğan A.). Yüksek Öğretim Kurulu. Ankara. https://bologna.yok.gov.tr/files/ce63c- 4b383ae852dce0a9b17bac57c6e.pdf 15.01.2014 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Türkmen, H. (2010). İnformal (Sınıf-Dışı) Fen Bilgisi Eğitimine Tarihsel Bakış Ve Eğitimimi- ze Entegrasyonu. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(39), 46-59
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H., (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (Altıncı Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA42ZJ36DZ
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Hakan Şevki Ayvacı Bu kişi benim

Nedim Alev Bu kişi benim

Mehmet Yıldız

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 23 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ayvacı, H. Ş., Alev, N., & Yıldız, M. (2015). THE POSTGRADUATE STUDENTS’ MENTAL MODEL’S ABOUT THE CREATION PROCESS OF LEARNING OUTCOMES. Kastamonu Education Journal, 23(3), 1013-1030.

10037