Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Analysis of The Permanent Visuals in Primary Schools According Their Topic, Utility and Effectiveness

Yıl 2017, Cilt: 25 Sayı: 2, 659 - 676, 15.03.2017

Öz

The aim of this study is to identify how permanent visuals in primary schools
classified according their topic and the utility of those visuals on students. Multi-case
design had been determined by purposeful sampling and maximum variation sampling
techniques. The data for the analyses were obtained from interviews with the
focus group and photographic images from the schools in Izmir, Turkey. According to
the findings, visuals (pictures, sayings, etc.) representing nationalism and patriotism
values are dominant in schools. Among the visuals, it is rarer to observe scientists,
national and international literary, EU educational policies, philosophic people, artists
and women figures. Visuals are not diversified, not up-to-date and won’t focus on children’s
needs. Awareness to visuals is found as low and legal policies are insufficient. 

Kaynakça

  • Adelabu, D. D. (2007). Time perspective and school membership as correlates to aca-demic achievement among African American adolescents. Adolescence, 42(167), 525-538.
  • Aksoy, P. (2009). Okul öncesi eğitim kurumlarının eğitim ortamlarının niteliğinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Tokat İli Örneği),Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim bilimleri enstitüsü, Ankara.
  • Avrupa Birliği Bakanlığı. (2007). Avrupa Birliği İlerleme Raporu. (12.May 2012)
  • Bal,M.,S., Yiğittir,S.(2012). Okul duvarlarındaki görsellerin tarih öğretimi açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(3). 999-1016.
  • Balfanz, R., & Byrnes, V. (2012). The importance of being in the school: A report on Absenteeism in teh nation’s public schools. Baltimore: Johns Hopkins University.
  • Balcı, A. (2007). Etkili okul ve okulu geliştirme. Ankara. Pegem Yayıncılık.
  • Barett, P., Zhang, Y., Davies, F. &Barett, L. (2015) Clever Classrooms. (10. September 2015)
  • Bollman, L.G. & Deal, T., E. (2008) Organizasyonları yeniden yapılandırmak. Çeviren-ler: Ahmet Aypay; Abdurrahman Tanrıöğen, Ankara. Seçkin Yayıncılık.
  • Bourdieu, P. (2013). Bourdieu & Habitus, (19 june 2013)
  • Cohn, M.,A.&Frederickson, B., L. (2009) . Positive emotions .Oxford handbook of positive psychology.S.Y.Lopez&J.R.Snyder (ed.), pp.11-23. Oxford: Oxford Univer-sity Press.
  • Çelik,V. (2004). Örgütsel hikâyeler ve okul kültürünün analizi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Malatya.
  • Çubukçu, Z.(2012). İlköğretim Öğrencilerinin Karakter Eğitimi Sürecinde Örtük Programın Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2).
  • Daymon, C., & Holloway, I. (2003). Qualitative research methods in public relations and marketing communications. London: Rout ledge.
  • Deal, T.,E. (1985). The symbolism of effective schools.The Elementary School Journal . Vol. 85, No. 5.pp.601-620.
  • Deal, T.,E.& Peterson, K., D.(1990). The Principal's Role in Shaping School Culture. (6. August 2013)
  • Fyans, L. J., ve Maehr. M. L. (1990). School culture, student ethnicity, and motivation. Urbana, Illinois: The National Center for School Leadership .
  • Genç, S. Z., Eryaman, M. Y. (2008). Değişen değerler ve yeni eğitim paradigması. Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 89-102.
  • Gillborn, D.& Youdell, D. (2000). Rationing education: policy, practice, reform and equity. United Kingdom: Open University Press.
  • Glesne, C., & Peshkin, A. (1992). Becoming qualitative researchers an introduction. London: Longman Group Ltd.Hoy, W. & Miskel, C.G. (2010). Education administra-tion, theory research and practice. Mc Grauv Hill high education.
  • Kaplan, İ.(1999). Türkiye’de Milli eğitim ideolojisi. yayımlanmamış doktora tezi, Boğaziçi üniversitesi, İstanbul.
  • Karaküçük,S.A. (2008). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Fiziksel/Mekansal Koşul-ların İncelenmesi: Sivas İli Örneği, C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi 32 (2), 307-320.
  • Karasolak, K.(2009). Mimari Özellikleri Farklı İlköğretim Okullarındaki Öğrenci Ve Öğretmenlerin Okullarının Bina Ve Bahçeleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Krippendorf, K. (2004). Content analysis an introduction to its methodology. Sage Publications. MEB (2013) (6. August 2014)
  • McClung, A. C. (2000). Extramusical skills in the music classroom. Music Educators Journal. 86 (5). 37 – 42.
  • Mittler, G. (1994). Art in focus, Glencoe /McGrawHill.
  • Patton, M., K. (1990). Qualitative resaerch, evaluation methods. Sage Publication.
  • Peterson, K. and Deal, T.E. (1998). How Leaders Influence the Culture of Schools, Educational Leadership,56 (1), 28-30.
  • Peterson, K. and Deal, T.E.(2009). Shaping school culture fieldbook, San-Francisco: Jossey-Bass.
  • Posner, J.G. (1995). Analyzing the Curriculum. New York: Mc Grac-Hill Inc.
  • Schratz,M., Löffler, U.S. (2005). Pupils using photographs in school self evaluation (ed. Jon Prosser) Image-based Research A Sourcebook for Qualitative Researchers, 209-224. Falmer Press, UK.
  • Slavin, R. E. (2002). Evidence-based education policies: Transforming educational practice and research. Educational researcher, 31(7), 15-21.
  • Sağlam,M., Özüdoğru, F.,Çıray,F. (2011). Avrupa Birliği eğitim politikaları ve Türk Eğitim Sistemine etkileri. Yüzüncü yıl üniversitesi. Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Shenton, A. (2004). Strategies for ensuring trustworthiness in qualitative research projects. Education for Information, 22, 63-75.
  • Shouse, R. (1996). Academic press and sense of community: Conflict, congruence, and implications for student achievement. Social Psychology of Education, 1, 47–68.
  • Sosnouski, A.L. (2003). Vizualising normality: Iconology and symbolism in United States school. Published Ph.D Dissertation,University of Wisconsin-Madison.
  • Tarr, P. (2004). Consider the walls. Young children. 59(3), 88-92.
  • Türedi ,H.(2008). Örtük programın eğitimde yeri ve önemi. Yayımlanmamış yüksek Lisans Tezi Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Udo, E.P., (2002). Symbols artifacts, rituels and ceremonies: Archetypes of community in a selected private highschool. Publisshed doctorate dissertation, Milwaukee, Wisconsin, U.S.A.
  • Veznedaroğlu , L.( 2007). Okulda ve sınıfta örtük program (Bir Özel İlköğretim Okulu Örneği). Yayımlanmamış doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Wren, D. J. (1999). School culture: Exploring The Hidden Curriculum, Adolescense, 34 (135), 593 – 596.
  • Woolner, P., Clark, J., Hall, E., Tiplady, L., Thomas, U., and Wall, K. (2010). Pictures are necessary but not sufficient: using a range of visual methods to engage users about school design. Learning Environments Research, 13(1), 1-22.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemle-ri.[Qualitative research methods in social science] (5. Ed.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. (1994).Case study research: Design and methods (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publishing.

İlköğretim Okullarındaki Kalıcı Görsellerin Temalarına, Önemine ve Etkisine İlişkin Bir Çözümleme

Yıl 2017, Cilt: 25 Sayı: 2, 659 - 676, 15.03.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarının koridorlarında ve dış duvarlarında yer alan
görsel unsurların temalarına göre nasıl bir dağılım gösterdiğini ortaya koyarak öğretmen ve okul
yöneticilerinin görüşleri üzerinden görsel unsurların önemini ve öğrenciler üzerindeki etkisini
belirlemektir. Bütüncül çoklu durum deseninin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubu,
Türkiye’de İzmir ilinden amaçlı örnekleme yöntemi ve maksimum çeşitlilik örnekleme tekniği
ile belirlenmiştir. Veriler, okullardan çekilen fotoğraflar ve odak grubu görüşmesi yoluyla elde
edilmiştir. Bulgulara göre, okullarda ulusalcılık ve yurtseverlik değerlerini simgeleyen görsel
unsurlar (resimler, büstler, özlü sözler vb.) baskındır. Bilim insanlarına, ulusal ve uluslararası
edebi, felsefi, sanatçı şahsiyetlere, kadın figürlerine ve AB eğitim politikalarının yansımalarına
görsellerde daha az yer verilmiştir. Görseller, sabit kalmaları, çeşitlendirilmemeleri, güncel
olmamaları ve çocuğun gereksinimlerine odaklanmamaları gibi nedenlerden dolayı istenen
etkiyi yapmamaktadır. Görsel unsurların önemine ilişkin farkındalık düşük, yasal düzenlemeler
yetersizdir. 

Kaynakça

  • Adelabu, D. D. (2007). Time perspective and school membership as correlates to aca-demic achievement among African American adolescents. Adolescence, 42(167), 525-538.
  • Aksoy, P. (2009). Okul öncesi eğitim kurumlarının eğitim ortamlarının niteliğinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Tokat İli Örneği),Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim bilimleri enstitüsü, Ankara.
  • Avrupa Birliği Bakanlığı. (2007). Avrupa Birliği İlerleme Raporu. (12.May 2012)
  • Bal,M.,S., Yiğittir,S.(2012). Okul duvarlarındaki görsellerin tarih öğretimi açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(3). 999-1016.
  • Balfanz, R., & Byrnes, V. (2012). The importance of being in the school: A report on Absenteeism in teh nation’s public schools. Baltimore: Johns Hopkins University.
  • Balcı, A. (2007). Etkili okul ve okulu geliştirme. Ankara. Pegem Yayıncılık.
  • Barett, P., Zhang, Y., Davies, F. &Barett, L. (2015) Clever Classrooms. (10. September 2015)
  • Bollman, L.G. & Deal, T., E. (2008) Organizasyonları yeniden yapılandırmak. Çeviren-ler: Ahmet Aypay; Abdurrahman Tanrıöğen, Ankara. Seçkin Yayıncılık.
  • Bourdieu, P. (2013). Bourdieu & Habitus, (19 june 2013)
  • Cohn, M.,A.&Frederickson, B., L. (2009) . Positive emotions .Oxford handbook of positive psychology.S.Y.Lopez&J.R.Snyder (ed.), pp.11-23. Oxford: Oxford Univer-sity Press.
  • Çelik,V. (2004). Örgütsel hikâyeler ve okul kültürünün analizi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Malatya.
  • Çubukçu, Z.(2012). İlköğretim Öğrencilerinin Karakter Eğitimi Sürecinde Örtük Programın Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2).
  • Daymon, C., & Holloway, I. (2003). Qualitative research methods in public relations and marketing communications. London: Rout ledge.
  • Deal, T.,E. (1985). The symbolism of effective schools.The Elementary School Journal . Vol. 85, No. 5.pp.601-620.
  • Deal, T.,E.& Peterson, K., D.(1990). The Principal's Role in Shaping School Culture. (6. August 2013)
  • Fyans, L. J., ve Maehr. M. L. (1990). School culture, student ethnicity, and motivation. Urbana, Illinois: The National Center for School Leadership .
  • Genç, S. Z., Eryaman, M. Y. (2008). Değişen değerler ve yeni eğitim paradigması. Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 89-102.
  • Gillborn, D.& Youdell, D. (2000). Rationing education: policy, practice, reform and equity. United Kingdom: Open University Press.
  • Glesne, C., & Peshkin, A. (1992). Becoming qualitative researchers an introduction. London: Longman Group Ltd.Hoy, W. & Miskel, C.G. (2010). Education administra-tion, theory research and practice. Mc Grauv Hill high education.
  • Kaplan, İ.(1999). Türkiye’de Milli eğitim ideolojisi. yayımlanmamış doktora tezi, Boğaziçi üniversitesi, İstanbul.
  • Karaküçük,S.A. (2008). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Fiziksel/Mekansal Koşul-ların İncelenmesi: Sivas İli Örneği, C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi 32 (2), 307-320.
  • Karasolak, K.(2009). Mimari Özellikleri Farklı İlköğretim Okullarındaki Öğrenci Ve Öğretmenlerin Okullarının Bina Ve Bahçeleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Krippendorf, K. (2004). Content analysis an introduction to its methodology. Sage Publications. MEB (2013) (6. August 2014)
  • McClung, A. C. (2000). Extramusical skills in the music classroom. Music Educators Journal. 86 (5). 37 – 42.
  • Mittler, G. (1994). Art in focus, Glencoe /McGrawHill.
  • Patton, M., K. (1990). Qualitative resaerch, evaluation methods. Sage Publication.
  • Peterson, K. and Deal, T.E. (1998). How Leaders Influence the Culture of Schools, Educational Leadership,56 (1), 28-30.
  • Peterson, K. and Deal, T.E.(2009). Shaping school culture fieldbook, San-Francisco: Jossey-Bass.
  • Posner, J.G. (1995). Analyzing the Curriculum. New York: Mc Grac-Hill Inc.
  • Schratz,M., Löffler, U.S. (2005). Pupils using photographs in school self evaluation (ed. Jon Prosser) Image-based Research A Sourcebook for Qualitative Researchers, 209-224. Falmer Press, UK.
  • Slavin, R. E. (2002). Evidence-based education policies: Transforming educational practice and research. Educational researcher, 31(7), 15-21.
  • Sağlam,M., Özüdoğru, F.,Çıray,F. (2011). Avrupa Birliği eğitim politikaları ve Türk Eğitim Sistemine etkileri. Yüzüncü yıl üniversitesi. Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Shenton, A. (2004). Strategies for ensuring trustworthiness in qualitative research projects. Education for Information, 22, 63-75.
  • Shouse, R. (1996). Academic press and sense of community: Conflict, congruence, and implications for student achievement. Social Psychology of Education, 1, 47–68.
  • Sosnouski, A.L. (2003). Vizualising normality: Iconology and symbolism in United States school. Published Ph.D Dissertation,University of Wisconsin-Madison.
  • Tarr, P. (2004). Consider the walls. Young children. 59(3), 88-92.
  • Türedi ,H.(2008). Örtük programın eğitimde yeri ve önemi. Yayımlanmamış yüksek Lisans Tezi Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Udo, E.P., (2002). Symbols artifacts, rituels and ceremonies: Archetypes of community in a selected private highschool. Publisshed doctorate dissertation, Milwaukee, Wisconsin, U.S.A.
  • Veznedaroğlu , L.( 2007). Okulda ve sınıfta örtük program (Bir Özel İlköğretim Okulu Örneği). Yayımlanmamış doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Wren, D. J. (1999). School culture: Exploring The Hidden Curriculum, Adolescense, 34 (135), 593 – 596.
  • Woolner, P., Clark, J., Hall, E., Tiplady, L., Thomas, U., and Wall, K. (2010). Pictures are necessary but not sufficient: using a range of visual methods to engage users about school design. Learning Environments Research, 13(1), 1-22.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemle-ri.[Qualitative research methods in social science] (5. Ed.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. (1994).Case study research: Design and methods (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publishing.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Yılmaz Tonbul

Aysun Akçay Güngör

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2017
Kabul Tarihi 13 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tonbul, Y., & Akçay Güngör, A. (2017). An Analysis of The Permanent Visuals in Primary Schools According Their Topic, Utility and Effectiveness. Kastamonu Education Journal, 25(2), 659-676.

10037