Öz
Bu çalışma, matematik öğretmenlerinin sınavlarında sordukları soruları,
İlköğretim Matematik Dersi 8. Sınıf Öğretim Programında yer alan kazanımlar ve
çalışma takvimine uygunluğu açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla Manisa ili Demirci ilçesinde görev yapan 13 farklı ortaokuldaki
8. sınıf matematik dersine giren 18 matematik öğretmeninin hazırlamış olduğu,
548 sorudan oluşan 30 adet sınav kâğıdı doküman analizi yöntemi ile
incelenmiştir. Araştırma bulguları, soruların
%88’inin 8. sınıf matematik dersi öğretim programındaki kazanımlara yönelik
hazırlandığını göstermektedir. Bunun yanında, test maddelerinin bir kısmının
aynı anda birden çok kazanımı ölçmeye yönelik, bir kısmının alt sınıf
kazanımlarına yönelik olarak hazırlandığı, bir kısmının da çalışma takvimine
göre doğru zamanda sorulmadığı belirlenmiştir. Diğer taraftan, soruların
ölçtüğü kazanımların yüzdeliklerinin öğretmenlere göre önemli ölçüde
farklılaştığı tespit edilmiştir.