Yazım Kuralları

Yazarlar metinleri, Amerikan Psikologlar Birliği tarafından yayınlanan “APA‟s Publication Manual of The American Psychological Association'da belirtilen APA 7 kriterlerine uygun yazmalıdırlar. Dergiye gönderilen yazıların incelenmeye alınması için aşağıdaki şartların yerine getirilmesi gerekmektedir. Yazarlar bu dergide yayınlanan çalışmalarını kişisel web sitelerinde veya kurumsal arşivlerde, dergiye kütüphanecilik kurallarına uyan bağlantı vererek açık olarak yayınlayabilirler. Bu dergi açık erişim sağlama politikasını benimsemiştir. Açık erişim bilginin global değişimini artırarak insanlık için yararlı sonuçlar doğurmaktadır. Bu dergi sitesindeki isimler ve elektronik posta adresleri bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır ve diğer amaçlar veya başka bir bölüm için kullanılmayacaktır. Yayınlanması için dergiye gönderilen yazıların, kabul edildikten sonraki yayın hakkı, yayınlandıktan sonraki her türlü telif hakkı Klinik ve Ruh Sağlığı Psikolojik Danışmanlığı Dergisi'ne aittir. Dergide yayınlanan yazılardan ancak kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir. Sayfa düzenlemesi yapılacak dosya MS Word veya .rtf dosyası biçimindedir. Yazar ve hakem anonimliğini sağlamak amacıyla dosya özelliklerinden isimlerin kaldırıldığından emin olunmalıdır.

Klinik ve Ruh Sağlığı Psikolojik Danışmanlığı Dergisine çalışmalarınızı Türkçe veya İngilizce dillerinden birinde gönderebilirsiniz. Türkçe hazırlanan çalışmalarda İngilizce uzun özet istenmektedir.


Klinik ve Ruh Sağlığı Psikolojik Danışmanlığı Dergisi 'ne gönderilecek çalışmalar Microsoft Word formatında serbest gönderim olarak hazırlanıp gönderilebilir. Çalışmalar kabul alması durumunda profesyonel sayfa düzeni hazırlanacaktır.

Klinik ve Ruh Sağlığı Psikolojik Danışmanlığı Dergisi Yayın Kurulu, makale sayfa sayısı veya kelime sayısı ile ilgili sınırlama getirmemesine karşın yayın kurulu çalışmanın niteliğini kaybetmeden kısaltılabileceği yönünde görüş belirtebilir.

Her çalışma sırasıyla aşağıdaki ana başlıklardan oluşmalıdır;

Başlık (Türkçe ve İngilizce)

Çalışmanın başlığı, içeriğini açık şekilde yansıtmalı ve kapsayıcı nitelikte olmalıdır. Bağlaçlar hariç her kelimenin baş harfi büyük yazılmalıdır.

İngilizce gönderilen çalışmalarda Türkçe başlık istenmemektedir.

Öz (Türkçe ve İngilizce)

Çalışmanın amacını, yöntemini (araştırma deseni, örneklem, kullanılan ölçme araçları, analiz yöntemi), öne çıkan sonuçları açık bir şekilde yansıtmalıdır. En az 250 kelimeden oluşacak şekilde yapılandırılmalıdır.

İngilizce gönderilen çalışmalarda Türkçe özet istenmemektedir.

Anahtar Kelimeler (Türkçe ve İngilizce)

Çalışmanın bütünlüğünü yansıtan en az 3 en çok 5 anahtar kelime belirlenmelidir.

İngilizce gönderilen çalışmalarda Türkçe anahtar kelime istenmemektedir.

Giriş

Araştırmanın giriş kısmında literatürün detaylı incelemesi yapılarak bu çalışmanın alandaki hangi boşluğu doldurmayı hedeflediği ve özgün değeri açıkça ortaya konmalıdır. Araştırmanın önemi araştırmanın genel amacı ve alt amaçları veya hipotezleri açıkça belirtilmelidir.

Yöntem

Araştırmanın türü, evren/çalışma grubu/örneklem, kullanılan araştırma desenine ilişkin geçerlik ve güvenirlik kriterleri (iç ve dış geçerlik), veri toplama araçları, veri toplama teknikleri, işlem (ilgili etik kurul onayı, araştırmacılar araştırma sürecinde veri toplarken katılımcılardan onam aldıklarına dair beyanlarını belirtmelidirler.) ve verilerin analizi yöntem kısmında açıklanmalıdır.

Bulgular

Araştırmada elde edilen bulgular; çalışmanın alt amaçları veya hipotezlerin sırasına uygun olarak ve çalışmanın bütünlüğünü koruyacak şekilde açıklanmalıdır.

Tartışma ve Yorum

Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında, ilgili literatür çerçevesinde tartışılmalıdır. Aynı zamanda tartışma ve yorum kısmında araştırma sonuçları, araştırmanın sınırlılıkları, kuram ve uygulamaya yönelik öneriler de yazılmalıdır.

Teşekkür

Araştırmanın ortaya çıkarılması aşamasında katkı sağlamış kişi veya kurumlar varsa bu bölümde belirtilmelidir.

Kaynakça

Kaynakça APA 7 kaynak gösterme esasları doğrultusunda hazırlanmalıdır. Metin içi gönderme ve atıflar tam metnin diline uygun verilmelidir. Türkçe tam metin için Türkçe kaynak gösterme usul ve esasları, İngilizce tam metin için İngilizce kaynak gösterme usul ve esasları dikkate alınmalıdır.

Font ailesi Palatino Linotype ve satır aralığı 3 nk olacak şekilde verilmelidir. Girinti 4. Harf altına gelecek şekilde verilmelidir.

Ekler

Ek tablo, şekil, grafik ve resimler kaynakça sonrasında yeni bir sayfada verilmelidir. Her bir ek için Ek 1., Ek 2. gibi sınıflandırılmalı ve her bir ek ayrı ayrı başlıklandırılmalıdır.

Teşekkür ve Ek bilgileri yer alması durumunda bu başlıklar Giriş, Yöntem gibi ana başlık şeklinde verilmelidir.

Genişletilmiş Öz (İNGİLİZCE)

Genişletilmiş öz 500-1000 kelime arasında aşağıdaki başlıkları içerecek şekilde yapılandırılmalıdır.

Giriş: Çalışma ile ilgili kavramsal arkaplan bilgi kısaca ve genel hatlarıyla sunulmalıdır.

Amaç: Çalışmanın amaçları, kapsamı ve sınırlılıkları kısaca verilmelidir.

Yöntem: Çalışmada kullanılan yöntemler ve veri toplama teknikleri ile veri analizine yönelik gerçekleştirilen işlemler genel hatlarıyla bu bölümde sunulmalıdır.

Bulgular: Çalışmada uygulanan yöntem doğrultusunda öne çıkan bulgular genel hatlarıyla bu bölümde yer almalıdır.

Sonuç ve Öneriler: Çalışmada elde edilen bulgular doğrultusunda ulaşılan, çalışmayı öne çıkaran ve çalışmanın özgün değerini yansıtan sonuçlara bu bölümde yer verilmelidir. Bu bölümde ayrıca genel olarak öneriler de verilmelidir.

Tartışma, Sonuç ve Öneriler yazarlar tarafından tek başlık altında toplanabileceği gibi ayrı ayrı da verilebilir.

Teşekkür ve Ek bilgileri yer alması durumunda bu başlıklar Giriş, Yöntem gibi ana başlık şeklinde verilmelidir.

Tablo ve Şekiller

Tablo ve Şekil başlık ve metin özellikleri aşağıdaki örnek yapı dikkate alınarak verilmelidir.
Tablo ve Şekillerden öncesine ve sonrasına 12 nk boşluk verilir.
Tablo başlıkları ve metin 10 Punto
Tablo ve Numarası Koyu Örn. Tablo 1. Tablo Başlığı
Şekil eğer grafik ve düzenlenebilir bir formatta ise başlık ve iç metinler 10 punto
Şekil ve Numarası Koyu Örn. Şekil 1. Şekil Başlığı
Şekiller bir resim veya düzenlenemez bir görsel içeriyorsa 300 DPI çözünürlüğünde Word içerisinde aktarılmalı ve Makale Gönderme basamaklarının 4. Basamağında Ek Bir Dosya Yükle seçeneği ile orijinal şekil yüklenmelidir.



KAYNAKÇA ÖRNEKLERİ

Kitap

Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum (20. bs.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Gönderme: (Büyüköztürk, 2014, s. 194)

Tabachnick, B.G., Fidell, L.S., & Ullman, J.B. (2007). Using Multivariate Statistics (5th ed.). Boston, MA: Pearson.

Gönderme: (Tabachnick, Fidell ve Ullman, 2007)

Kitap İçi Bölüm

Korkut-Owen, F. ve Niles, S. C. (2011). Kariyer danışmanlığında yeni kuramlar ve yaklaşımlar. B. Yeşilyaprak (Edit.), Kariyer danışmanlığı: Kuramdan uygulamaya, (ss. 273-307), Ankara, Pegem Akademi

Young, K. S. (2011). Clinical assessment of internet-addicted clients. K. S. Young & C. N. de Abreu (Eds.), Internet addiction: A handbook and guide to evaluation and treatment (pp.19-34). New York: John Wiley & Sons.

Gönderme: (Young, 2011)

Çeviri Kitap

Corey, G. (2015). Psikolojik danışma, psikoterapi kuram ve uygulamaları. (Çev. T. Ergene). Ankara: Mentis Yayıncılık.

Gönderme: (Corey, 2015, s. 45)

Makale

Özgüngör, S. (2020). Ergenlerde anneye ve babaya bağlanma ile başarı yönelimleri ve yaşam doyumu arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 45(203), 253-273. doi: http://dx.doi.org/10.15390/EB.2020.8697

Gönderme: (Özgüngör, 2020, s. 256)

Elektronik Makale

Özgüngör, S. (2020). Ergenlerde anneye ve babaya bağlanma ile başarı yönelimleri ve yaşam doyumu arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 45(203), 253-273. http://eb.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/8697/3103 adresinden erişildi.

Gönderme: (Özgüngör, 2020, s. 256)

Karataş, Z., Yavuzer, Y., & Tagay, Ö. (2020). Development of accountability scale for school counselor: Investigation of psychometric properties. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 10(59), 631-648. Retrived from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tpdrd/issue/58832/848821

Metin İçi İlk Gönderme: (Karataş, Yavuzer ve Tagay, 2020)

Üç ve daha fazla yazarlı çalışmalarda aynı çalışmaya ikinci kez ve daha fazla gönderme yapmak için:

(Karataş ve diğerleri, 2020)

Tez

Yorğun, A. (2014). Lise öğrencilerinde okul terki riskinin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

Gönderme: (Yorğun, 2014, s. 67)

Bildiri

Güç, E. ve Yalçın, İ. (2019). Üniversite öğrencilerinin kendini damgalama, stresle başa çıkma tarzları ve psikolojik yardım arama tutumlarının incelenmesi. 21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 24-27 Ekim 2019, Antalya.

Gönderme: (Güç ve Yalçın, 2019)

Web Sayfası

UNESCO. (2013). World Heritagelist. http://whc.unesco.org/en/list adresinden erişildi.

Gönderme: (UNESCO, 2013)