Bu çalışmada, her geçen gün önemi artan bir strateji
olan farklılıkların yönetimi, işletme performansı ve kurumsal itibar konuları
ele alınmıştır.
Bu çalışmada amaçlanan; farklılıkların yönetimi kavramı ve bu kavramın işletme
performansı ve kurumsal itibar üzerindeki etkilerinin incelenerek, diğer yandan
işletmelerin farklılıkların yönetimi ile ilgili benimsemiş olduğu yaklaşımları
değerlendirmektir.
Araştırmanın
alan çalışması Kahramanmaraş ilindeki
tekstil firmaları üzerinde anket yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Elde edilen
veriler, frekans, korelasyon ve regresyon yöntemleriyle analiz edilmişlerdir.
Analiz sonuçlarına göre farklılıkların yönetiminin kurumsal itibar ve işletme
performansını, kurumsal itibarın da, işletme performansını pozitif anlamda
etkilediği belirlenmiştir. İşletmelerin benimsediği yaklaşım tarzları
incelendiğinde “farklılıkların yönetimi” olgusunun biraz daha önem kazandığı ve
bu tür işletmelerin yasal gereklilikleri ve ötesinde bir şeyler yapmaya önem
verdikleri görülmüştür. Sonuçlar teorik ve uygulama bağlamında tartışılmıştır.
Anahtar
kelimeler: Farklılıkların yönetimi, işletme performansı,
kurumsal itibar
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 |