Araştırmada STEM eğitiminde mühendislik tasarım sürecine dayalı etkinliklere yönelik algılarını belirlemek amacıyla okul öncesi öğretmen adaylarının görüşleri incelenmiştir. STEM eğitiminde mühendislik tasarım sürecine dayalı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan etkinliklerde öğretmen adayları mühendislik tasarım sürecinin tanımlama, araştırma, hayal etme, iletişim kurma, planlama ve üretme, test etme ve geliştirme basamaklarını takip etmişlerdir. Durum çalışması deseni ile yürütülen araştırmaya okul öncesi öğretmenliği programında son sınıfta öğrenim gören 11 gönüllü öğretmen adayı katılmıştır. Araştırma süreci toplam 14 hafta sürmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Mühendislik Tasarımı Temelli STEM Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” kullanılmıştır. Form yedi açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Araştırma sonucunda tüm öğretmen adayları etkinliklere yönelik olumlu görüş belirtirken iki aday hem olumlu hem de eğitimin dezavantajlarına yönelik görüş belirtmiştir. Olumlu görüşler olarak adaylar verilen eğitimin kendilerini kişisel ve sosyal beceriler açısından geliştirdiğini, yenilikçi ve farklı bakış açıları kazandırdığını, mühendislik becerilerini ve algılarını olumlu yönde desteklediğini, eğitim fakültelerinde ve diğer eğitim kademelerinde özellikle okul öncesinde bireylerin farklı gelişim alanları için destekleyici nitelikte olması nedeniyle bu eğitimin mutlaka entegre edilmesi gerektiği gibi görüşler belirtilmiştir. Dezavantaj olarak ise eğitimin zaman alıcı olması, maddi destek gerektirdiği, gruplar arasında rekabet duygusu oluşturabileceği ve bazı bireylerin kalabalık gruplarda geri planda kalma ihtimali olabileceğini belirtmişlerdir.
Mühendislik tasarım süreci Okul öncesi Öğretmen adayı STEM eğitimi
In the study, the opinions of pre-school teacher candidates were examined in order to determine their perceptions of activities based on the engineering design process in STEM education. In the activities prepared by the researchers based on the engineering design process in STEM education, prospective teachers followed the steps of defining, researching, imagining, communicating, planning and producing, testing and developing the engineering design process. 11 volunteer teacher candidates studying in their final year in the preschool teaching program participated in the research, which was conducted with a case study design. The research process lasted a total of 14 weeks. “Engineering Design Based STEM Semi-Structured Interview Form” was used as a data collection tool in the research. The form consists of seven open-ended questions. As a result of the research, while all teacher candidates expressed positive opinions about the activities, two candidates expressed both positive opinions and disadvantages of education. Positive opinions are that the candidates stated that the education provided improved them in terms of personal and social skills, provided them with innovative and different perspectives, supported their engineering skills and perceptions positively, and that this education should definitely be used in faculties of education and other education levels, especially in pre-school, as it is supportive for different development areas of individuals. Opinions were expressed such as that it should be integrated. As disadvantages, they stated that training is time-consuming, requires financial support, may create a sense of competition between groups, and that some individuals may be left behind in crowded groups.
Engineering design process Preschool Teacher candidate STEM education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilim, Teknoloji ve Mühendislik Eğitimi ve Programlarının Geliştirilmesi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline.