Bu araştırmanın amacı Türkçe öğretmenlerinin görüşleri bağlamında Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı CIPP modeline göre değerlendirmektir. Araştırmada nicel araştırma yönteminin betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verileri ölçüt örnekleme tekniği ile seçilen 400 Türkçe öğretmeninden toplanmıştır. Veriler Türkçe Dersi Öğretim Programı CIPP Modeli Değerlendirme Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonucunda Türkçe öğretmenlerinin CIPP modeli ile ilgili olumlu düzeyde görüş belirttiği belirlenmiştir. Cinsiyet açısından Mekânsal Bağlam Değerlendirme ve Girdi Değerlendirme faktörlerinde erkek Türkçe öğretmenlerinin lehine anlamlı fark tespit edilmiştir. Mezuniyet durumu, hizmet yılı ve öğretim programı ile ilgili gelişmelerin takip edildiği kaynak açısından hiçbir boyutta anlamlı fark tespit edilmemiştir. Öğretim programı ile ilgili hizmet içi eğitim alma durumu açısından Genel Bağlam Değerlendirme, Mekânsal Bağlam Değerlendirme, Girdi Değerlendirme, Genel Süreç Değerlendirme ve Ürün Değerlendirme faktörlerinde hizmet içi eğitim alan Türkçe öğretmenlerinin lehine anlamlı fark tespit edilmiştir. Bağlam, girdi, süreç ve ürün değerlendirme boyutları açısından ise öğretmen görüşleri arasında pozitif yönde ve yüksek düzeyde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları Türkçe ders kitaplarının etkililiği ve verimliliğinin Türkçe öğretmenleri tarafından yetersiz kaldığını göstermektedir. Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın bir diğer uygulayıcısı olan sınıf öğretmenlerinden görüş alınarak daha kapsamlı verilere ulaşılabilir.
The aim of this study is to evaluate the Turkish Curriculum according to the CIPP model in the context of Turkish teachers' opinions. Descriptive survey model of quantitative research method was used in the study. The research data were collected from 400 Turkish language teachers selected by criterion sampling technique. The data were obtained by using the Turkish Curriculum CIPP Model Evaluation Scale. As a result of the research, it was determined that Turkish teachers expressed positive opinions about the CIPP model. In terms of gender, a significant difference was found in favour of male Turkish teachers in Spatial Context Evaluation and Input Evaluation factors. No significant difference was found in any dimension in terms of graduation status, years of service and the source where the developments related to the curriculum were followed. In terms of receiving in-service training about the curriculum, a significant difference was found in favour of Turkish teachers who received in-service training in the factors of General Context Evaluation, Spatial Context Evaluation, Input Evaluation, General Process Evaluation and Product Evaluation. In terms of context, input, process and product evaluation dimensions, a positive and highly significant relationship was found between teachers' opinions. The results of the research show that the effectiveness and efficiency of Turkish textbooks are inadequate by Turkish teachers. More comprehensive data can be obtained by taking the opinions of classroom teachers, who are another implementer of the Turkish Curriculum.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Program Değerlendirme, Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer), Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline.