Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi’ne gönderilecek makalenin daha önce herhangi bir yerde yayımlanmamış olması ve başka bir derginin yayım süreci dâhilinde bulunmaması gerekmektedir. Dergide Türkçe makalelerin yanı sıra İngilizce, İtalyanca ve Hintçe makaleler de yayımlanabilir. Dergiye gönderilecek yazılar Makale Şablonuna yerleştirilerek aşağıdaki kurallara göre hazırlanmalıdır.
Başlık
Bölüm başlıklarında ve alt başlıklarda numaralandırma yapılmamalıdır.
Tablolar 1 satır aralığında ve 10 punto olmalıdır. Tablo başlığı ilk harfi büyük diğerleri küçük, sola dayalı, koyulaştırılmamış ve italik olarak yazılmalıdır. Tablolarda dikey çizgi kullanılmamalıdır.
Kaynakça, APA (American Psychological Association) 6 yazım kurallarına göre yazılmalıdır. Kaynaklar, Kaynakça başlığı (ilk harfi büyük diğerleri küçük ve koyu olarak) altında sayfanın sol kenar boşluğu hizasından başlayarak 11 punto büyüklüğünde ve 1,15 satır aralığında olmalıdır. İlk satırdan sonraki satırlarda ½ girinti olmalıdır.
Metin İçi Kaynak Gösterimi
Aksan'a (2005) göre...,
Aksan (2005) …,
(Aksan, 2005, s.10).
Yıldırım ve Şimşek'e (1999) göre …,
Yıldırım ve Şimşek (1999)
(Yıldırım ve Şimşek, 1999, s.10)
İkiden fazla yazarlı
(Aksan, 2008; Güzel, 2003; Ortaylı, 2016).
Doğrudan yapılan alıntılarda sayfa numarası gösterilmeli ve yapılan alıntı tırnak içerisinde verilmelidir. Bir başka yazardan aktarılırken, aktaran ve aktarılan yazarların soyadı ve yayın yılı yazılmalıdır.
Kaynakların Yazılması
Dergiler
Maden, S. (2010). Jigsaw I tekniğinin yazılı anlatım becerisi akademik başarısına etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 901-917.
Kitap
Güzel, A. (2010). İki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretimi: Almanya örneği. Öncü Yayınları.
Editörlü kitap
Çifçi, M. (2006). Türkçe öğretiminin sorunları. G. Gülsevin ve E. Boz (Ed.), Türkçenin çağdaş sorunları içinde (s.77-134). Gazi Kitabevi.
Bildiriler
Aksu, M., Duy, B. & Çivitci, A. (2005, Eylül). Üniversite öğrencileri için derse devam tutumu ölçeğinin geliştirilmesi: Yapı geçerliği ve güvenirliği. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulmuş sözlü bildiri. Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
Tezler
Maden, S. (2010). İlköğretim 6. sınıf Türkçe dersinde drama yönteminin temel dil becerilerinin kazanımına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Genişletilmiş Özet
2023 yılından itibaren Dergimizde yayınlanacak makalelerde en az 750 en fazla 1250 kelimeden oluşan genişletilmiş İngilizce özet yer almalıdır. Genişletilmiş özet bölümüne kaynaklar kısmından sonra yer verilmelidir. Genişletilmiş özet, Giriş, Yöntem, Sonuç ve Tartışma başlıklarını içermelidir.
Değerlendirme sürecinden sonra kabul edilen makaleler yazım kuralları doğrultusunda düzenlenerek yayımlanmak üzere, benzerlik / intihal raporu ile, sistem üzerinden gönderilir. İntihal raporunda benzerlik oranı kaynakça dahil %25'i aşmamalıdır. Açık erişimin bilginin evrensel kullanımını arttırarak insanlık için yararlı sonuçlar doğuracağı düşüncesinden hareketle, Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi Açık Erişim politikasını benimsemiştir.
Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline.