Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of Troya Museum In The Context Of Art And Cultural Education

Yıl 2023, Cilt: 1 Sayı: 2, 56 - 65, 25.08.2023

Öz

Thanks to museums, it is ensured that many artifacts produced by different societies around the world at various times are exhibited, preserved and transferred to future generations. In this descriptive study, in which the qualitative research approach is adopted, it is aimed to examine the Troy Museum in the context of art and cultural education. The data of the study consists of the information in the relevant literature, the findings of the museum visit carried out by the researcher and the images obtained. Museums are responsible for preserving the cultural and natural heritage of the society and transferring it to future generations. One of our museums that has undertaken the task of preserving this heritage, which has been transferred from the past to the present, and transferring it to future generations is the Museum of Troy. The museum building consists of a total of 4 floors, including the entrance and 3 floors. In this study, which focuses on the values and importance of the Museum of Troy in terms of art and cultural education, it has been understood that the Museum is an important center of attraction. In its current state, the museum has become an important out-of-school learning environment where teaching processes in various fields can be carried out.

Kaynakça

  • Artut, K. (2004). Sanat eğitimi. Anı Yayıncılık.
  • Ayaydın, A. (2015). Görsel sanatlar eğitimi. (2. Baskı). Nobel Akademi.
  • Buyurgan, S. ve Buyurgan U. (2007). Sanat eğitimi ve öğretimi. Pegem A Yayıncılık.
  • Bülbül, H. (2016). Yozgat etnografya müzesi örneği ile yaşayan kültürün aktarımı. I. Uluslararası Bozok Sempozyumu Bildiri Kitabı. 16 Aralık 2019 tarihinde https://bozoksempozyumu.bozok.edu.tr/dosya/cilt3/216-228.pdf? adresinden alınmıştır.
  • Çağlayan, E. (2020). Görsel Sanatlar Eğitiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları: Safranbolu Örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9(5), 3802-3834.
  • Diker, O. (2019). Karma gerçeklikli görsel müze olarak troya müzesinin karma görsellik yöntemi ile incelenmesi. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 3(1), 197-224.
  • Diker, O. ve Deniz, T. (2017). Coğrafya ve tarih perspektifinden somut kültürel miras ve Türkiye (2. Baskı). Pegem Akademi.
  • Gümüş, E. (2013). Etnografya müzelerinde sergileme ve teşhirin hikâyesi (Ankara, Çankırı, Eskişehir, Yozgat etnografya müzeleri örneği ile). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yozgat: Bozok Üniversitesi
  • İlhan, A. Ç. (2019). Müzeler. A. İ. Şen (Ed.) Okul dışı öğrenme ortamları (ss. 21-45). Pegem Akademi Yayınları.
  • Kızılırmak, İ. (1999), Kültürel turizm: seyahat acentalarının gözüyle ülkemizde kültürel turizmin sorunları ve çözüm önerileri, Kültür Turizmi Semineri, 21-22 Nisan 1999, Ankara.
  • Okan, B. (2015). Günümüzde müzecilik anlayışı, Anadolu Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 5(9), 187-198.
  • Senemoğlu, N. (1997). Gelişim öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya. Ertem Matbaacılık.
  • Şimşek, M. Ş., Akgemci, T. ve Çelik, A. (2011). Davranış bilimlerine giriş ve örgütlerde davranış (7. Baskı). Gazi Kitabevi.
  • Uygur, M. ve Baykan, E. (2007). Kültür turizmi ve turizmin kültürel varlıklar üzerindeki etkileri. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 30-49.
  • Uludağ, K. (1993). Felsefe+sanat=sanat felsefesi. Anadolu Sanat Dergisi. 1(1). 177-182.
  • Ünver, E. (2002). Sanat eğitimi. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Üstünipek, Ş. ve Üstünipek, M. (2013). Sanat tarihine giriş. Artes Yayınları.
  • ____. Dünya miras listesi. 12 Aralık 2019 tarihinde http://www.unesco.org.tr/Pages/125/122/UNESCO-D%C3%BCnya-Miras%C4%B1-Listesi adresinden alınmıştır.
  • ____. 2018 Troya yılı. 10 Aralık 2019 tarihinde https://www.sabah.com.tr/yasam/2017/03/18/2018-troya-yili adresinden alınmıştır.
  • ____. Troya Müzesi. 12 Aralık 2019 tarihinde https://www.kulturportali.gov.tr/portal/troya-muzesi adresinden alınmıştır.

TROYA MÜZESİNİN SANAT VE KÜLTÜR EĞİTİMİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ

Yıl 2023, Cilt: 1 Sayı: 2, 56 - 65, 25.08.2023

Öz

Müzeler sayesinde dünya üzerindeki farklı toplumların çeşitli zamanlarda ortaya koydukları pek çok eserin sergilenmesi, korunması ve gelecek kuşaklara aktarılması sağlanmaktadır. Bu çalışma; nitel araştırma yaklaşımının benimsendiği betimsel bir çalışmadır. Çalışmada, Truva Antik Kentinde ortaya çıkarılan eserleri barındıran Troya Müzesinin sanat ve kültür eğitimi bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın verileri, ilgili literatürdeki bilgilerden, araştırmacı tarafından gerçekleştirilen müze ziyareti bulgularından ve elde edilen görüntülerden oluşmaktadır. Müzeler, toplumun kültürel ve doğal mirasını korumak ve gelecek kuşaklara aktarmakla sorumludurlar. Geçmişten günümüze aktarılan bu mirası korumak gelecek kuşaklara aktarmak görevini üstlenmiş olan müzelerimizden biri de Troya Müzesidir. Müze binası giriş ve 3 kat olmak üzere toplam 4 kattan oluşmaktadır. Troya Müzesinin sanat ve kültür eğitimi açıdan sahip olduğu değerleri ve önemine odaklanan bu çalışmada, Müzenin önemli bir cazibe merkezi olduğu anlaşılmıştır. Mevcut haliyle müze, çeşitli alanlardaki öğretim süreçlerinin yürütülebileceği önemli bir okul dışı öğrenme ortamı konumuna gelmiştir.

Kaynakça

  • Artut, K. (2004). Sanat eğitimi. Anı Yayıncılık.
  • Ayaydın, A. (2015). Görsel sanatlar eğitimi. (2. Baskı). Nobel Akademi.
  • Buyurgan, S. ve Buyurgan U. (2007). Sanat eğitimi ve öğretimi. Pegem A Yayıncılık.
  • Bülbül, H. (2016). Yozgat etnografya müzesi örneği ile yaşayan kültürün aktarımı. I. Uluslararası Bozok Sempozyumu Bildiri Kitabı. 16 Aralık 2019 tarihinde https://bozoksempozyumu.bozok.edu.tr/dosya/cilt3/216-228.pdf? adresinden alınmıştır.
  • Çağlayan, E. (2020). Görsel Sanatlar Eğitiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları: Safranbolu Örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9(5), 3802-3834.
  • Diker, O. (2019). Karma gerçeklikli görsel müze olarak troya müzesinin karma görsellik yöntemi ile incelenmesi. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 3(1), 197-224.
  • Diker, O. ve Deniz, T. (2017). Coğrafya ve tarih perspektifinden somut kültürel miras ve Türkiye (2. Baskı). Pegem Akademi.
  • Gümüş, E. (2013). Etnografya müzelerinde sergileme ve teşhirin hikâyesi (Ankara, Çankırı, Eskişehir, Yozgat etnografya müzeleri örneği ile). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yozgat: Bozok Üniversitesi
  • İlhan, A. Ç. (2019). Müzeler. A. İ. Şen (Ed.) Okul dışı öğrenme ortamları (ss. 21-45). Pegem Akademi Yayınları.
  • Kızılırmak, İ. (1999), Kültürel turizm: seyahat acentalarının gözüyle ülkemizde kültürel turizmin sorunları ve çözüm önerileri, Kültür Turizmi Semineri, 21-22 Nisan 1999, Ankara.
  • Okan, B. (2015). Günümüzde müzecilik anlayışı, Anadolu Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 5(9), 187-198.
  • Senemoğlu, N. (1997). Gelişim öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya. Ertem Matbaacılık.
  • Şimşek, M. Ş., Akgemci, T. ve Çelik, A. (2011). Davranış bilimlerine giriş ve örgütlerde davranış (7. Baskı). Gazi Kitabevi.
  • Uygur, M. ve Baykan, E. (2007). Kültür turizmi ve turizmin kültürel varlıklar üzerindeki etkileri. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 30-49.
  • Uludağ, K. (1993). Felsefe+sanat=sanat felsefesi. Anadolu Sanat Dergisi. 1(1). 177-182.
  • Ünver, E. (2002). Sanat eğitimi. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Üstünipek, Ş. ve Üstünipek, M. (2013). Sanat tarihine giriş. Artes Yayınları.
  • ____. Dünya miras listesi. 12 Aralık 2019 tarihinde http://www.unesco.org.tr/Pages/125/122/UNESCO-D%C3%BCnya-Miras%C4%B1-Listesi adresinden alınmıştır.
  • ____. 2018 Troya yılı. 10 Aralık 2019 tarihinde https://www.sabah.com.tr/yasam/2017/03/18/2018-troya-yili adresinden alınmıştır.
  • ____. Troya Müzesi. 12 Aralık 2019 tarihinde https://www.kulturportali.gov.tr/portal/troya-muzesi adresinden alınmıştır.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nuray Çağlayan 0000-0002-8972-8166

Cenk Murat Koçoğlu 0000-0002-9888-6051

Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2023
Gönderilme Tarihi 8 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çağlayan, N., & Koçoğlu, C. M. (2023). TROYA MÜZESİNİN SANAT VE KÜLTÜR EĞİTİMİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ. LOKUM Sanat Ve Tasarım Dergisi, 1(2), 56-65.

12629082024145456.jpg

LOKUM Sanat ve Tasarım Dergisi - Karabük Üniversitesi Safranbolu Fethi Toker Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi

Tel: +90 370 418 96 68        E-posta: lokumstd@karabuk.edu.tr 


88x31.png