BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAÖĞRETİM DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2017, Sayı: 42, 50 - 68, 15.06.2017
https://doi.org/10.21764/efd.84291

Öz

Bu araştırmanın amacı ortaöğretim kurumlarında 2014-2015 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanmakta olan Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına (DYK) ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen beşli likert tipi Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri Anketi (DYKİGA) kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirlik ve geçerlilik çalışmaları 536 (326 bayan, 210 erkek) ortaöğretim öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu Türkiye’nin Batı Karadeniz Bölgesi’nin Kuzey Batısında yer alan iki ilindeki 615 (414 bayan, 201 erkek) ortaöğretim öğrencisinden meydana gelmiştir. Elde edilen veriler genel olarak değerlendirildiğinde DYK’ya ilişkin öğrenci görüşlerinin olumlu olduğu ve bazı değişkenlere (cinsiyet, okul yerleşkesi, sınıf seviyesi) göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Bunun yanında okul türü değişkenine göre anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür. Elde edilen bulgular ışığında orta öğretim öğrencilerinin DYK'ya ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu söylenebilir. Bu farklılıklar hakkındaki değerlendirmelere tartışma ve sonuç bölümünde detaylı olarak yer verilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayhan İncirci

Abdurrahman İlğan

Özgür Sirem

Sinan Bozkurt

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 4 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA İncirci, A., İlğan, A., Sirem, Ö., Bozkurt, S. (2017). ORTAÖĞRETİM DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(42), 50-68. https://doi.org/10.21764/efd.84291

Cited By




Predicting Academic Achievement with Machine Learning Algorithms
Journal of Educational Technology and Online Learning
Muhammed YILDIZ
https://doi.org/10.31681/jetol.773206