Bu araştırmanın
amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının kimyasal tehlike sembollerini anlama
düzeyleri ile kimya kaygıları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Ayrıca,
araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının kimyasal tehlike sembollerini
anlama ve kimya kaygı düzeylerinin cinsiyet ve sınıf düzeyine göre farklılık
gösterip göstermediği de incelenmiştir. Araştırma, deneysel olmayan
araştırmalardan ilişkisel araştırma deseni ile yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini, dört farklı
üniversitenin Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans programlarında öğrenim gören
toplam 369 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, “Kimya
Kaygı Ölçeği” ve “Kimyasal Tehlike Sembollerini Bilme, Algı ve Farkındalık
Düzeylerini Belirleme Anketi” kullanılmıştır. Elde edilen veriler, Mann-Whitney
U testi, Kruskal-Wallis testi ve Spearman sıra
farkları korelasyon analizi tekniklerinden faydalanılarak analiz edilmiştir.
Çalışma sonucunda kız ve erkek öğrenciler arasında kimyasal tehlike
sembollerini anlama düzeyleri açısından kız öğrenciler lehine istatistiki
olarak anlamlı bir farklılık belirlenmiştir. Ayrıca
kimya kaygısında sınıf düzeylerine göre anlamlı bir farklılığın olduğu da
tespit edilmiştir. Diğer taraftan
katılımcıların tehlike sembollerini anlama düzeyi ile kimya kaygıları
arasında istatistiki olarak anlamlı bir farklılık olduğu da belirlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 9 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 44 |