Bu
araştırmanın amacı, Ortaokul 6, 7 ve 8. sınıflarda İngilizce öğrenme sürecinde
öğrencilerin karşılaştıkları sorunların belirlenmesi, bu sorunlara çözüm
önerilerinin ortaya konulması ve katılımcılardan toplanan verilerin cinsiyete
ve sınıf düzeylerine göre anlamlı farklar gösterip göstermediğinin
incelenmesidir. Araştırmada “standartlaştırılmış açık uçlu
görüşme tekniği” kullanılmış, araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formları yoluyla
bilgiler derlenmiştir. Araştırma, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Burdur ili
Bucak ilçe merkezindeki Ortaokul 6, 7 ve 8. sınıflarında
öğrenim gören 390 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler SPSS paket
programından yararlanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucu bulgular
doğrultusunda öğrencilerin; öğretmen, öğrenci, program, çevre, sınıf ve okul,
kitaplar temaları altında sorunlarla karşılaştıkları tespit edilmiş ve bu
sorunlara çözüm önerileri ortaya konulmuştur.
Ayrıca sorunlara ilişkin, öğrencilerden toplanan verilerin cinsiyet
değişkenine göre anlamlı bir fark göstermediği, ancak sınıf düzeyleri
değişkenine göre öğrenci teması altında istatistiksel olarak anlamlı fark
olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 47 |