Öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve ayrıştırılması eğitim araştırmalarının üzerinde en fazla durulan konuları arasında yer almaktadır. Bu çalışmada öğrencilerin katılımcı öğretim uygulamalarına ilişkin görüşleri, öz-yeterlik inançları ve akademik başarıları arasındaki ilişkileri açıklamaya dönük olarak geliştirilen modelin TIMSS 2015 Türkiye uygulamasından elde edilen verilerle sınanması amaçlanmaktadır. Çalışma TIMSS 2015 Türkiye uygulamasına katılan, 2704’ü (%48.8), 2833’ü (%51.2) erkek olmak üzere toplam 5537 8. sınıf öğrencisinden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Veriler, Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) kullanılarak analiz edilmiştir. YEM analizinden elde edilen bulgular öğrencilerin akademik başarılarını öz-yeterlik inançlarının direkt, katılımcı öğretim yöntemlerine ilişkin algılarının ise öz-yeterlik inançları üzerinden dolaylı olarak açıkladığını göstermektedir. Araştırmanın sonuçları doğrultusunda öğrencilerin sınıf içinde öğrencilerin derslere aktif katılımını sağlamaya dönük uygulamaların öz-yeterlik inançlarına ve akademik performanslarına olumlu etkileri olacağı değerlendirilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 62 |