Bu nitel araştırmanın
amacı öğrencilerin özel öğretmen tercihlerini belirlemektir. Araştırma özel ders almak isteyen bireylerin öğretmen
tercihlerini etkileyen faktörleri ortaya koyması açısından önemli
görülmektedir. Araştırmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu
amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik yöntemi ile belirlenmiştir.
17 öğretmen, 24 öğrenci ve 4 veliden oluşan çalışma grubundan veriler görüşme
tekniği ile toplanmıştır. Görüşmelerde araştırmacı tarafından uzman görüşü
alınarak hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır.
Araştırma verileri içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Çalışmanın her
aşamasında bulgular sarmal biçimde kontrol edilerek özgünlük sağlanmaya
çalışılmış ve zengin veri kaynağı oluşturulmuştur. Bu veri kaynağının analizi
ile ulaşılan temalar mantıksal bir perspektifle bütünlük içinde sunulmuştur. Bulgular
özel ders öğretmenlerinin kişisel özellikleri, özel ders öğretmenlerinin
mesleki özellikleri ve özel ders öğretmen tercihini etkileyen diğer faktörler
başlıkları altında tablolar şeklinde sunulmuştur. Elde edilen bulgular doğrudan
alıntılarla desteklenerek yorumlanmıştır. Elde edilen bulgular doğrudan
alıntılarla desteklenerek yorumlanmıştır. Bulgulara göre özel ders
öğretmenlerinden bireysel farklılıkları dikkate alarak uygun strateji, yöntem
ve teknikleri işe koşmaları, öğrenciyi derste aktif tutabilecek, dönüt ve
değerlendirmenin etkin kullanıldığı öğrenme ortamları oluşturmaları, bu
bağlamda öğrenmeye sevk eden, yönlendiren, ilham veren rehberler olmaları
beklenilmektedir. Ayrıca özel ders öğretmeni tercihinde, öğretmenin özel ders
tecrübesinin olması, bilinir ve güvenilir olması aranan diğer nitelikler olduğu
görülmüştür.
Özel ders birebir öğrenme öğretim programı özel öğretmen tercihi
The aim of this qualitative research is to determine students’ preference for private tutors. The research is important in terms of revealing the factors that affect the preference for teachers. The study uses a case design and has determined the study group using the maximum diversity method for purposive sampling. Data have been collected from the study group, which consists of 17 teachers, 24 students, and four parents. The interviews use a semi-structured interview form prepared by the researcher with the help of expert opinions. Research data have been analyzed using the method of content analysis. In each stage of the study, the findings have been helically checked to provide originality, creating a rich data source. The themes reached by analyzing this data source have been presented from a logical perspective in the form of tables under the headings of private tutors’ personal characteristics, vocational characteristics of private tutors and other factors affecting the choice of private tutors. The findings have been interpreted and supported with direct quotes. According to the findings, private tutors are expected to provide appropriate strategies, methods, and techniques that take individual differences into account, to keep students active in the course, to create learning environments that use feedback and evaluation effectively, and to guide students in this context. In addition to the teacher having experience in private lessons, other qualifications when choosing a private tutor include the tutor being known and reliable.
Tutoring one-on-one learning teaching program teacher preference
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 10 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 51 Sayı: 51 |