This study has explored student experiences in a setting where the “Bank
Module,” a subject in computerized accounting education, was offered using
flipped classroom approach. In this study, one of the qualitative research
methods, simple descriptive research method, was utilized. The sample consisted
of 12 students attending daytime or evening computerized accounting courses. The
data, collected from face-to-face interviews with the students, were analyzed
using content analysis. The results of the study show that, the activities
increase in-class productivity, help save time and allow students to revise
course content at a pace of their choice. As to the reasons for students to
come to class prepared, they were content/technology/method that aroused
interest, obligations imposed by the lecturer and the sense of responsibility
for grasping the course content. Students considered the duration of video
records to be sufficient and ideal; however, they experienced problems with
connection, video resolution or Internet access. Finally, students suggested
that flipped classroom activities might work well in other courses as well.
Flipped Classroom Accounting Education Educational Technology
Bu çalışmada, bilgisayarlı
muhasebe eğitimi konularından birisi olan "Banka Modülü"nün ters yüz
sınıf yaklaşımı ile işlenmesi sonucu gerçekleşen öğrenci deneyimleri araştırılmıştır.
Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan basit tanımlayıcı araştırma
yöntemi kullanılmıştır. Örneklem, gündüz veya gece grubunda bilgisayarlı
muhasebe derslerine devam eden 12 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerle yüz
yüze görüşmelerden elde edilen veriler, içerik analizi kullanılarak analiz
edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, faaliyetlerin sınıf verimliliğini
arttırdığını, zaman kazandıracağını ve öğrencilerin ders içeriğini kendi istedikleri
bir hızda izlemelerine yardımcı olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin sınıfa
hazırlanarak gelme nedenleri ise içerik/ teknoloji /yöntemin ilgi uyandırması,
öğretim üyesinin dayattığı yükümlülükler ve ders içeriğini kavrama sorumluluk
duygusu bulunmuştur. Öğrenciler, video kayıtlarının süresini yeterli ve ideal
olarak değerlendirmişler; ancak, bağlantı, video çözünürlüğü veya internet
erişimi ile ilgili sorunlar yaşamışlardır. Son olarak, öğrenciler, ters yüz
sınıf etkinliklerinin diğer derslerde de iyi olabileceğini ifade etmişlerdir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | ANABÖLÜM |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Yazarlık
MBDD, araştırma makalelerine yapılan katkıların adil şekilde tanınmasını sağlamak amacıyla COPE Yazarlık Kılavuzuna uymaktadır (https://publicationethics.org/guidance/discussion-document/authorship). Yazarlık, hem hak hem de sorumluluk taşır; bu nedenle, listelenen tüm yazarların araştırmaya önemli katkılarda bulunmuş olması gerekmektedir.
Birden fazla yazarlı çalışmalarda, Yazar Katkıları bölümü, sonuç bölümünden sonra ve kaynakçadan önce yer almalıdır. Makalenin hangi bölümlerine hangi yazarın katkı sağladığını belirtmek için yazarların baş harfleri ve soyadları kullanılmalıdır. Detaylı bilgiye "Makale Gönderim Kontrol Listesi" düğmesine tıklayarak ulaşılabilir. Ayrıca, yazarlar, yazarlık kriterlerini karşılamayan katkıları da teşekkür bölümünde belirtebilirler.
Yazarlar araştırmanın tasarım ve uygulanmasında üretilen Yapay Zekâ (YZ) ve YZ destekli araçların kullanımını açıklamak zorundadırlar. Bu tür kullanımlar, makalenin yöntem bölümünde belirtilmelidir. YZ kullanımı, makalenin yayımlanmasını engellemez; aksine, araştırmanın şeffaf bir şekilde sunulmasını sağlar.