Bu araştırmada, işbirlikli öğrenme gruplarında cinsiyet faktörünün öğrencilerin fizik başarısı
ve problem çözme strateji kullanımları üzerindeki etkilerinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır.
Denel işlemler, 2005-2006 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında İzmir ili sınırları içinde bulunan bir
ortaöğretimin 10. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Katılımcılar çalışmaya gönüllü olarak
katılan öğretmenlerin sınıfları arasından seçilmiştir. Araştırmada kontrol gruplu ön test-son test
araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma bir deney ve bir kontrol grubu olmak üzere iki grup
üzerinde bir dönem sürecince uygulanmıştır. Araştırmanın verileri, Fizik Başarı Testi, Problem
Çözme Stratejileri Ölçeği ve problem çözme yaprakları ile toplanmıştır. Araştırma sırasında, deney
grubuna problem çözme stratejileri işbirlikli öğrenme yöntemi ile verilirken kontrol grubuna problem
çözme stratejileri geleneksel öğretim yöntemleri ile verilmiştir. Araştırma sonucunda, cinsiyet
değişkeninin öğrencilerin fizik başarısı ve problem çözme stratejileri üzerinde etkili olmadığı
bulunmuştur.
Anahtar kelimeler: Problem çözme stratejileri, işbirlikli öğrenme, fizik eğitimi.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Kasım 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.