This study aims to reveal the effects of Problem-Based Learning (PBL) on the students’ motivation to the general chemistry course and scientific process skill levels. Also, students’ perceptions of problem-based learning environment are examined. The study is carried out with one group pre-test post-test experimental design. The findings of the study are obtained through quantitative approaches. The sample group of the study is 46 first-year undergraduate students enrolled to the General Chemistry Course at the Department of Primary School Science Teacher. The implementation is carried out for 40 class hours in the spring semester of 2012-2013 academic years. Quantitative data are obtained through “Scientific Process Skills Test”, “Chemistry Motivation Scale-II” and “Problem-based Learning Environment Inventory”. Dependent paired-sample t-test was used to compare pre and post-test. The findings of the study reveal that there is no statistically significant difference between students’ scientific process skill levels according to pre and post test results. In addition, the test results show that there is a statistically significant difference between students’ motivation to the general chemistry course.
Chemistry education problem-based learning problem-based learning environment scientific process skills motivation
Buçalışmanın amacı Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) yönteminin üniversite öğrencilerininkimya dersine karşı motivasyonlarına ve bilimsel süreç beceri düzeylerineetkisini ortaya çıkarmaktır. Bilimsel süreç beceri düzeyi yüksek öğrencilerinmotivasyon düzeyleride yüksek midir? sorusuna cevap aranmıştır. Ayrıca motivasyondüzeyi yüksek ve düşük öğrencilerin öğrenme ortamı hakkındaki görüşleri debelirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma, tek grup üzerinden ve ön test-son testdeneysel çalışması olarak yürütülmüştür. Araştırma bulguları, nicelyaklaşımlarla elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Bartın Üniversitesi,Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Öğretmenliği programındaöğrenim gören ve Genel Kimya-II dersini alan, toplam 46 birinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Uygulama, 2012-2013öğretim yılı bahar döneminde 40 ders saati süreyle gerçekleştirilmiştir. Nicelveriler; “Bilimsel Süreç Beceri Testi”, “Kimya Motivasyon Ölçeği-II” ve “PDÖÖğrenme Ortamı Envanteri” ile toplanmıştır. Ön test ve son testinkarşılaştırılmasında, bağımlı iki örnek t-testi kullanılmıştır. PDÖ ortamıenvanterinden elde edilen nicel verilerin analizinde one sample t-testinden faydalanılmıştır.Ayrıca bağımsız iki örnek t-testi ve korelasyon analizide çalışma kapsamındayapılmıştır. Araştırmanın bulguları, öğrencilerinuygulama öncesi ve sonrası bilimsel süreç beceri düzeyleri arasında istatistikiolarak anlamlı bir farklılığın olmadığını göstermektedir. Ayrıca test sonuçları,öğrencilerin kimya dersine karşı motivasyonlarında; öz-yeterlik alt boyutunda ve motivasyonölçeğinin genelinde ön test ile son test sonuçları arasında istatistiki olarakanlamlı bir farklılığın olduğunu göstermektedir. Diğer taraftan kimya dersinekarşı motivasyon düzeyi yüksek olan öğrenciler PDÖ öğrenme ortamındaki öğretmendesteği, öğrenci sorumluluğu ve öğrenci etkileşimi alt boyutlarında, motivasyondüzeyi düşük olan öğrencilere göre çokdaha fazla memnun kaldıklarını ifade etmişlerdir.
Kimya eğitimi probleme dayalı öğrenme probleme dayalı öğrenme ortamı bilimsel süreç becerileri motivasyon
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 9 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.