This study was carried out to reveal the perceptions of preservice early childhood teachers’ concepts on “Science” and “Scientist” through metaphors. The study was conducted through phenomenology which was found among qualitative research designs. The data on completing the expression “Science/Scientist… is like. Because ….” was collected using 74 female, 22 male total 96 third grade university students on Early Childhood Education Department in 2013-2014 academic year, fall term, Necmettin Erbakan University. The collected data was analyzed and expounded using content analysis. According to the collected data, preservice teachers created 54 valid metaphors for “Science” and 49 valid metaphors for “Scientist” concepts. The created metaphors were categorized considering their common properties and accommodations. In the end of this process, 9 categories for “Science” concept and 7 categories for “Scientist” concept were obtained. No negative metaphor was observed on “Science” and “Scientist” concepts among the metaphors created by preservice teachers. Positive perceptions were observed on “Science” and “Scientist” but preservice teachers have traditional and unrealistic perceptions of both concepts.
science scientist metaphor early childhood education preservice teacher
Bu çalışma okul öncesi öğretmen adaylarının “Bilim” ve “Bilim İnsanı” kavramlarına yönelik sahip oldukları algıları metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Çalışma nitel araştırma desenlerinden olgubilim desenine göre yürütülmüştür. Araştırmanın verileri 2013-2014 eğitim öğretim yılı, güz döneminde Necmettin Erbakan Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda üçüncü sınıfta öğrenim görmekte olan 74 kız, 22 erkek toplam 96 okul öncesi öğretmen adayının “Bilim/Bilim İnsanı …... gibidir. Çünkü ……” ifadelerini tamamlamasıyla elde edilmiştir. Toplanan veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretmen adayları “Bilim” kavramı için 54, “Bilim İnsanı” kavramı için 49 geçerli metafor üretmiştir. Üretilen bu metaforlar daha sonra ortak özellikleri ve benzetme yönleri dikkate alınarak kategorileştirilmiştir. Bu işlem sonucunda “Bilim” kavramı için dokuz, “Bilim İnsanı” kavramı için yedi kategori elde edilmiştir. Okul öncesi öğretmen adaylarının “Bilim” ve “Bilim İnsanı” kavramlarına yönelik oluşturdukları metaforlar içinde olumsuz nitelikte bir metafora rastlanılmamıştır. Öğretmen adaylarının “Bilim” ve “Bilim İnsanı” algılarının olumlu yönde olduğu ancak her iki kavrama yönelik gerçekçi olmayan, geleneksel algılara sahip oldukları görülmüştür.
bilim bilim insanı metafor okul öncesi eğitimi öğretmen adayı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.