Elementary school education programs have gone through some changes in line with the program development efforts recently. It is suggested that alternative assessment and evaluation tools examining the process should be used in addition to the traditional ones focusing on the production. Performance tasks are one of the alternative assessment and evaluation methods. The purpose of this study is to identify variables predicting 5th grade primary school students’ attitudes towards performance tasks. This study was designed as a relational survey model and it was conducted with 299 students. Personal Information and Attitudes Questionnaire developed by Kumandaş (2008) was used as the data collection tool. The data obtained from the study were analyzed using multiple regression analysis technique. Results of the analysis show that students have positive attitudes towards performance tasks, and variables such as gender, education level of the parents, facilities at school, students’ activities, resources used while doing the performance tasks, people they asked for help were found to be the predictor variables for students’ attitudes
Ülkemizde 2005 yılında ilköğretim programının amaç, içerik, öğrenme öğretme süreci ve ölçme değerlendirme öğelerinde önemli değişiklikler meydana gelmiştir. Ürünü görmeye yönelik gerçekleştirilen geleneksel ölçme ve değerlendirme araçlarının yanı sıra süreci görmeye yönelik alternatif ya da tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme araçlarının da kullanılması önerilmektedir. Bu araçlardan performans görevleri 2005 yılından bu yana yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin performans görevlerine yönelik tutumlarını ve tutumlarını yordayan değişkenleri belirlemektir. Araştırma, ilköğretim beşinci sınıfa devam eden 299 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada, Kumandaş (2008) tarafından geliştirilen kişisel bilgi anketi ve tutum ölçeği uygulanmıştır. İlişkisel araştırma modeli niteliğindeki bu araştırmada toplanan veriler çoklu regresyon analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Sonuç olarak bu araştırmada, öğrencilerin performans görevlerine yönelik olumlu tutum geliştirdikleri, cinsiyet, anne-babanın eğitim durumu, okulda bulunan olanaklar, öğrencinin yaptığı etkinlikler, performans görevini yaparken yararlanılan kaynaklar ve performans görevini yaparken yardım alınan kişiler değişkenlerinin öğrencilerin tutumlarını yordadığı ortaya çıkmıştır.
İlköğretim programı ölçme-değerlendirme performans görevi tutum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 10 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.