Although portfolios had been recognized and solely used as alternative measurement and assessment tools for long time, it has become a teaching material and a teaching method as well over time (Wolf, 1996). Portfolios, at the outset, should focus on students’ activities and the quality of teaching in learning environments; not the assessment (Challis, 2001). Thereore, in the current study, unlike the widely preferred method in Turkish studies, portfolio is examined as a teaching method instead of a measurement and assessment tool. The purpose of this study was to examine the influence of portfolios on students’ success and retention levels in Science and Technology class. The study was conducted in 2011-2012 academic year in two fifth-grade classrooms located in the European side of Istanbul. The study was carried out in the unit of Force and Movement in Science and Technology class. The method of the study was an experimental design with a pre- and post-test control group model. Also, a semistructured interview form was used to obtain students’ perceptions on the use of portfolios in class. The findings of the study showed that portfolios significantly related to students’ success and retention levels, in favour of the experimental group. Students’ responses to the semi-structured interview form showed that students enjoyed using portfolios; learned and remembered the concepts more easily through the selected activities (drawings, story writing, and document collection) and felt happy with their increased success in science class. The findings of the study, limitations and the future implications were also discussed
Portfolio method; Science and Technology teaching; experimental study
Portfolyolar uzun yıllar boyunca sadece alternatif ölçme ve değerlendirme aracı olarak bilinmekle ve kullanılmakla birlikte, zaman içinde bir öğretici materyal haline gelmiş ve öğretim yöntemi olarakta kullanım alanı yaygınlaşmaya başlamıştır (Wolf, 1996). Portfolyolar, öncelikle değerlendirmeye değil, öğrenme ortamında öğrencinin aktivitesine ve öğretimin kalitesine odaklanır (Challis, 2001). Bu nedenle bu araştırmada ülkemizde yapılan pek çok araştırmadan farklı olarak portfolyo ölçme değerlendirme aracı olarak değil, bir öğretim yöntemi olarak incelenmektedir. Bu araştırmada amaç fen ve teknoloji öğretiminde portfolyo kullanımının öğrenci başarısı ve öğrenmenin kalıcılığına etkisini incelemektir. Araştırma 2011-2012 öğretim yılında İstanbul Avrupa yakasında yer alan bir okulun iki beşinci sınıfında okuyan 40 öğrenci üzerinde Kuvvet ve Hareket Ünitesi’nde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada yöntem olarak gerçek deneme modellerinden öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. Bunun yanı sıra yarı yapılandırılmış öğrenci görüş formu uygulanarak öğrencilerin portfolyo kullanımına yönelik görüşleri alınmıştır. Bulgular, portfolyo yönteminin öğrencilerin ders başarıları ve öğrenilenlerin kalıcılığı üzerinde pozitif yönde anlamlı etkileri olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin yarı yapılandırılmış öğrenci görüş formuna verdikleri yanıtlar, portfolyo uygulamasından öğrencilerin zevk aldıklarını, seçilen etkinlikler vasıtasıyla (resim çizme, hikaye yazma, doküman toplama gibi) konuları daha iyi anladıklarını, öğrendiklerini kolayca hatırladıklarını ve fen dersinde başarı düzeyleri yükseldiği için mutlu olduklarını ortaya koymaktadır. Araştırmanın sonuçları, sınırlılıkları ve geleceğe yönelik öneriler ayrıca tartışılmıştır.
Portfolyo yöntemi; Fen ve Teknoloji öğretimi; deneysel çalışma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 10 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.