Öz
Bu araştırmanın genel amacı bilgisayarda oyun oynamanın saldırganlık
düzeyi üzerindeki etkisini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmaya
Kars ilinden 606 öğrenci dahil edilmiştir. Verilerin toplanmasında bilgi toplama
fişi ve Buss-Perry Saldırganlık Ölçeği (BPSÖ) kullanılmıştır. Araştırmada
ilişkisel araştırma modeline göre yürütülmüştür ve verilerin analizinde ise t testi,
varyans analizi ve korelasyon tekniği kullanılmıştır. Analizler sonucunda, bilgisayar
oyunu oynayan grup ile oynamayan grubun, saldırganlık toplam puanlarının
anlamlı düzeyde farklılaştığı saptanmıştır. Fiziksel saldırganlık puanlarının
erkeklerde, düşmanlık puanlarının kız öğrencilerde anlamlı düzeyde yüksek
olduğu, oyunun türüne göre, grubun fiziksel saldırganlık puanları bakımından
farklılaştığı, okul türüne göre ise düşmanlık puanlarının anlamlı düzeyde farklılaştığı,
saldırganlık toplam puanlarının 9. ile 11., düşmanlık puanının 9. ile 10.,
sözel saldırganlık puanını ise 9. ile 11. sınıflar arasında anlamlı düzeyde farklılaştığı,
gelir düzeyi ve kardeş sayısı bakımından ise grupların farklılaşmadığı,
oynama süresine göre de toplam puanlar ve alt boyutların puanları arasındaki
ilişkinin olumlu yönde anlamlı olduğu görülmüştür