Öz: Araştırmanın amacı, Millî Eğitim Bakanlığının ilkokulların 3. ve 4. sınıf- larında Türkiye
genelinde yaygınlaştırdığı İlkokullarda Yetiştirme Programına (İYEP) ilişkin sınıf öğretmenlerinin
görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın katılımcı grubunu Bolu il merkezindeki 10 ilkokulda
görev yapan ve aynı zamanda İYEP’te görev alan 27 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Olgubilim
deseninde yürütülen araştırmada, veriler ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilen sınıf öğret-
menlerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak 2018-2019 eğitim ve öğretim yılı
içerisinde toplanılmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği
kullanılmıştır. Araştırma sonunda, sınıf öğretmenlerinin İYEP’in öğrencilerin motivasyonunu ve ders
performansını önemli ölçüde artırdığını düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin
İYEP’in olumlu yönleri olarak; programın öğrencilerin eksikliklerini gidererek kendilerini
geliştirmeleri için olanak sağlamasını, programın öğrencilerle özel olarak ilgilenme imkânı
sunması- nı, programın öğrencilerin öz güvenlerinde artış sağlamasını ve program kapsamındaki
sınıfların mevcutlarının uygun olmasını sıkça ifade ettikleri tespit edilmiştir. Sınıf
öğretmenlerinin İYEP’in eksik yönleri olarak ise; programın uygulanması için be- lirlenen sürenin
yetersiz olmasını, programın yorucu olması ve öğrencilerde yorgunluğa neden olmasını, programa özgü
olarak hazırlanan materyallerin kısıtlı olmasını, programdan yararlanacak olan öğrencilerin
tespitinde problemlerin yaşanmasını ve programın küçük yaş gruplarındaki sınıflarda
uygulanmamasını sıkça ifade ettikleri tespit edilmiştir.
İlkokullarda Yetiştirme Programı (İYEP) Sınıf öğretmeni İlkokul
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 TEMEL EĞİTİM |