Bu araştırmanın amacı, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde görev yapan öğretmenler ile özel eğitim okullarında görev yapan öğretmenlerin işbirliğine ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış, veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmış ve betimsel analiz tekniğiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde çalışan dokuz ve özel eğitim okullarında görev yapan sekiz öğretmen olmak üzere on yedi öğretmen oluşturmaktadır. Çalışma grubunun oluşturulmasında kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi benimsenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; hem özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde çalışan hem de özel eğitim okullarındaki öğretmenlerin öğrencilerin başarılarını ve eğitimde verimliliği arttırması açısından işbirliğini önemli buldukları; öğretmenler arasında işbirliğini sağlamak için telefon görüşmeleri, okul ziyaretleri, kısa toplantılar yaparak işbirliğini sağlamaya çalıştıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenler işbirliğinin sağlanmasında olumsuz tutumların, öğretmen değişikliklerinin, egoların, iletişime kapalı olmanın işbirliğini engellediğini belirtmişlerdir. Öğretmenler işbirliği sağlanması için görev paylaşımı yapılması, güven duygusunun oluşturulması, materyal paylaşımı yapılması, yardım alınması ve sürekli iletişim halinde bulunulması yönünde önerilerde bulunmuşlardır. Bununla birlikte öğretmenler diğer öğretmenlerden özverili, yeniliklere açık, anlayışlı, sabırı, iletişime ve işbirliğine açık olmalarını beklediklerini belirtmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 50 Sayı: 232 |