Bu araştırmanın amacı bir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde öğrenci gözüyle öğretmenlerin etik dışı davranışlarını; öğretmen gözüyle öğrencilerin etik dışı davranışlarını tespit etmek ve öğretmenlerin yaşadıkları etik ikilemler ve başa çıkma yollarını belirlemektir. Araştırma Hatay İli Defne İlçesinde bulunan bir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde görev yapmakta olan farklı branşlardaki 15 öğretmen ve bu okulda öğrenim gören farklı alan ve sınıf düzeyinden 23 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden bütüncül tek durum deseni ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin etik dışı davranışları; aile ilişkileri, kötü dil kullanımı, zamanı ve kaynakları verimsiz kullanma ve zorbalık kategorileri altında toplanmıştır. Öğretmenlerin etik dışı davranışları ise; adaleti tesis etme, problem çözümü, sınıf yönetimi ve öğretmen-öğrenci iletişimleri kategorileri altında toplanmıştır. Öğretmenlerin yaşadıkları etik ikilemlerin kaynağı olarak öğrenci davranışı altındaki sebepler; öğretmen-veli çatışmaları, öğretmen-öğrenci çatışmaları ve karar verme kategorileri şeklinde oluşmuştur. Öğretmenlerin etik ikilemlerle başa çıkma yolları incelendiğinde çatışma ile ilgili sorunları iletişim ile yönettikleri, ancak karar verme noktasında yaşadıkları etik ikilemler için her bir öğretmenin kendi değer yargılarına göre farklı karar mekanizmaları geliştirdikleri tespit edilmiştir.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Etik Etik Dışı Davranış Etik İkilem
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kütüphane ve Bilgi Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
.