In this study, the effect of using alternative assessment activities on students' academic achievement in the 6th grade Science course "Reproduction, Growth and Development in Plants and Animals" unit was examined. Pretest and posttest control group quasi-experimental design was used in the study. The students in both groups were taught according to the MEB curriculum. In addition to the activities in the curriculum, the structured grid, diagnostic branched tree and word association test, which are among the 12 alternative assessment techniques developed by the researchers, were used in the course process for the students in the experimental group. According to the results of the research, using alternative assessment activities in the experimental group increased academic achievement. In addition, as a result of the interviews with the students about the use of these techniques in the Science course, it was determined that the students had positive views.
Academic Achievement The Structured Grid Diagnostic Branched Tree Word Association Test
Bu araştırmada, 6. sınıf Fen Bilimleri dersi “Bitki ve Hayvanlarda Üreme, Büyüme ve Gelişme” ünitesinde alternatif ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada karma araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma ön-test, son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen şeklinde yürütülmüş olup deney ve kontrol grubu araştırmacı tarafından rastgele belirlenmiştir. Araştırmada öğrencilere nicel veri kaynağı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Bitki ve Hayvan Başarı Testi (BHBT), nitel veri kaynağı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Hem deney hem kontrol grubunda derslerin işleniş sürecinde Milli Eğitim Bakanlığı Fen Bilimleri müfredat programı esas alınmıştır. Deney grubundaki öğrencilere müfredatta yer alan etkinliklere ek olarak araştırmacı tarafından geliştirilen 12 adet alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinden yapılandırılmış grid, tanılayıcı dallanmış ağaç ve kelime ilişkilendirme testi ders sürecinde yöntem olarak kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre alternatif değerlendirme etkinliklerinin ders kapsamında yöntem olarak kullanılması deney grubunda akademik başarıyı arttırmıştır. Ayrıca bu tekniklerin Fen Bilimleri dersinde kullanılmasına yönelik öğrencilerle yapılan görüşmeler sonucunda öğrencilerin olumlu görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir.
Yapılandırılmış Grid Tanılayıcı Dallanmış Ağaç Kelime İlişkilendirme Testi Akademik Başarı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 10 |
.