This study aims that investigate of hotel employees’ social loafing behavior and relation with the organizational culture. The research’s main group is composed of 4 and 5 star hotels in Istanbul. The questionnaires were sent to the hotel business which agreed to participate in this research study and we had 316 valid surveys in return. The obtained data were analyzed with SPSS 20.0 program. Research findings showed that perceived organizational culture, socialization and solidarity affects to social loafing behavior perception. According to this, chain and 5 star hotel workers’ communal culture perception is higher than independent and 4 star hotel workers. In addition which are component of organizational culture, it has seen that solidariton has significant negative effect on social loafing behaviour than socialization. In this respect, in the tourism and hospitality sector which is the collective and group working are so important, the businesses should create communal culture with improving their social and solidaristic character so they will prevent undesirable behaviours like social loafing
Bu çalışma otel işletmeleri çalışanlarının sosyal kaytarma davranışlarını ve bu davranışların örgüt kültürü ile olan ilişkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma evreni İstanbul ilinde yer alan 4 ve 5 yıldızlı otellerden oluşmaktadır. Çalışma kapsamında araştırmaya katılmayı kabul eden otel işletmelerine anket formları gönderilmiş ve toplamda 316 geçerli anket geri dönüşü yapılmıştır. Elde edilen veriler Spss 20.0 programında analiz edilmiştir. Araştırma bulgularında algılanan örgüt tipinin ve örgüt kültürü boyutları olan sosyalleşme ve dayanışmanın sosyal kaytarma algısını etkileyen değişkenler olduğu saptanmıştır. Buna göre zincir ve 5 yıldızlı otel çalışanlarının bağımsız ve 4 yıldızlı otel çalışanlarına göre topluluksal kültür algılaması daha yüksektir ve topluluksal kültürlerde sosyal kaytarma davranışının daha az algılandığı görülmüştür. Ayrıca örgüt kültürü bileşenlerinden sosyalleşmeden çok dayanışma faktörünün daha çok sosyal kaytarma üzerinde önemli negatif etkisi olduğu anlaşılmıştır. Bu açıdan kollektif ve grup çalışmalarının çok önemli olduğu turizm ve otelcilik sektöründeki işletmelere özellikle dayanışma ve sosyalleşme düzeylerinin yüksek olduğu topluluksal kurum kültürü oluşturarak sosyal kaytarma gibi istenmeyen davranışların önüne geçmeleri önerilmektedir.
Otel işletmeleri Sosyal Kaytarma Örgüt Kültürü İstanbul Çalışanlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 11 Sayı: 28 |
.