Limanların verimli olmasında coğrafik konumları, ard bölge bağlantılarının durumu, alt ve üst yapı imkânları ve hinterlant zenginlikleri gibi faktörlerin yanı sıra limanların yönetim şekli de önem arz etmektedir. Liman yönetimleri, işletme hedeflerine varmak için çağın gereklerine ve gerçek temellere dayalı stratejiler geliştirerek veya stratejilerini güncelleyerek kaynaklarını verimli kullanmalı ve bu sayede dünyada yaşanan yoğun rekabet ortamında başarı elde edebilmelidirler. Başarının elde edilebilmesi ve yaşanan yoğun rekabette üstünlük sağlanabilmesi için son yıllarda yaygınlaşan ve bir süreci kapsayan stratejik yönetim yaklaşımı önem kazanmaya başlamıştır. Stratejik yönetimin temelini oluşturan işletmenin var oluş sebebi ve varmak istediği noktayı ifade eden misyon ve vizyon beyanları son yıllarda üzerinde önemle durulan kavramlar olmuştur.
Bu çalışmada, dünya deniz taşımacılığının doğu-batı ve kuzey-güney ana rotalarına yakın konumda bulunan Türkiye’deki limanların misyon ve vizyon beyanlarının içerik analizinin yanı sıra bu içeriklerdeki verimlilik yaklaşımlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında değerlendirilen Türkiye’deki 185 liman içerisinde internet sitesi bulunan 62 liman tesisinden 35 tanesinin misyon ve /veya vizyon beyanında bulunduğu belirlenmiştir. İnternet sitesinde misyon beyanında bulunulan 32 liman içerisinde 10 liman işletmesi verimlilik kavramına yer vermiştir. Ancak vizyon beyanında bulunan 35 liman içerisinde sadece 4 liman işletmesi vizyon beyanında verimlilik kavramına yer verirken hem misyon hem de vizyon beyanında verimlilik kavramına yer veren liman sayısı ise sadece 2 olmuştur.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 34 |
.