Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

PLM KULLANIMI İLE ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİNDE ETKİN BİLGİ AKIŞININ SAĞLANMASI

Yıl 2021, Cilt: 62 Sayı: 704, 513 - 533, 22.09.2021
https://doi.org/10.46399/muhendismakina.880194

Öz

Bilgi sınırları olmayan bir kavramdır. Günümüzde teknolojinin hızlı ilerleyişi ile sürekli değişmekte ve gelişmektedir. Herhangi bir bilginin yorumlanması ile meydana gelen bilgi ise anlamlı bilgidir ve bilginin en gelişmiş halidir. Anlamlı bilgi içerisinde kişisel tecrübe ve deneyimleri de barındırmaktadır. Günümüzde artan rekabet koşulları ile iş organizasyonları için çevrelerinde meydana gelen değişikliklere hızlı adapte olma, yeni ürün geliştirme ve geliştirilen yeni ürünü rakiplerinden önce piyasaya sürerek pazarda yer edinebilmeleri iş devamlılığının sağlanması için gereklidir. Değişime kolay uyum sağlamak ise değişen bilgiye kolay ulaşmak ve bu bilgiyi özümsemek ile mümkün olabilmektedir. Bu bilgi aktarımı sırasında geçmişte var olan anlamlı bilgilerin kaybolmaması iş organizasyonları için fırsatlar meydana getirmektedir. Bu çalışmada; öncelikle bilgi ve bilgi yönetimi kavramları, bu kavramlara ilişkin yapılan çalışmalar ve yaklaşımlar incelenmiştir. Daha sonra şirketlerde meydana gelen bilgi akışı ve bu bilgi akışının yeni ürün geliştirme sürecine etkisine değinilmiştir. Çalışmanın son bölümünde ise PLM kullanımı ile bilgi yönetiminin ürün geliştirme sürecindeki etkisi ve şirketlere sağladığı avantajlar değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • 1. Eigner M. 2014. “Modellbasierte virtuelle Produktentwicklung” ISBN: 366-2-438-151. Springer Vieweg.
  • 2. Polanyi M. 1985.“Implizites Wissen” Suhrkamp Verlag, Berlin.
  • 3. Nonaka I., Takeuchi H. 1997. “Die Organisation des Wissens” Campus Verlag, Frankfurt, New York.
  • 4. Yalçın B., Ay C. 2011. “Bilgi Toplumunda Öğrenen Örgütler ve Liderlik Süreci Bağlamında bir Örnek Olay Çalışması” Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 15-36.
  • 5. Senge P. M. 1990. “The Fifth Discipline, The Art and Practice of the Learning Organization” New York, NY: Currency Doubleday.
  • 6. Lindemann U. 2016. “Wissensmanagement”Handbuch – Produktentwicklung,4. HANSER, ISBN:978-3-446-44518-5,247-257.
  • 7. Probst G., Raub S., Romhardt K. 2010. “Wissen managen – Wie Unternehmen ihre wertvollste Ressource optimal nutzen” GablerVerlag, Wiesbaden.
  • 8. DavenportT., Jarvenpaa S., Beers M. 1995.“Improving Knowledge Work Process” Center for Business Innovation.
  • 9. Allweyer T. 1998.“Knowledge Process Redesign” IAO-Forum, Innovatives Wissensmanagement.
  • 10. Remus U. 2002.“Wissensorientierte Unternehmensführung” Universität Regensburg.
  • 11. Heisig P. 2005. “Integration von Wissensmanagement in Geschäftsprozesse” TU Berlin.
  • 12. Gronau N., Fröming J. 2006. KMDL Eine semiformale Beschreibungssprache zur Modellierung von Wissenskonversionen. WIRTSCHAFTSINFORMATIK, S. 49–360.
  • 13. Alavi L. 2001. “Review: Knowledge Management and Knowledge Management Systems: Conceptual Foundations and Research Issues.
  • 14. Snowden D. 2002. “Complex acts of knowing: Paradox and descriptive self-awareness”. Journal of Knowledge Management, 6(2), 100–111.
  • 15. Molenda P., Jugenheimer A., Haefner C., Oechsle O., Karat R. 2019.“Methodology for the visualization, analysis and assessment of information processes in manufacturing companies “Fraunhofer Institute for Manufacturing Engineering and Automation IPA, Bayreuth, Germany.
  • 16. Durugbo C. M., Tiwari A., Alcock J. R. 2010.“Managing Information Flows for Product-Service Systems Delivery” School of Applied Sciences, Cranfield University, Cranfield, United Kingdom.
  • 17. Altuğ N. 2017. “İşletmelerde Yeni Ürün Geliştirme Çalışmaları ve Başarı Faktörleri” Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 20.
  • 18. Wilmshurtst J. 1988.“The Fundamentals and Practice of Marketing” Heinemann Professional Publising Ltd, Oxford.
  • 19. Evans R. J, Berman B. 1992.“Marketing” MacMillan Publishing Company. 5.Edition, USA.
  • 20. Paksoy H. M. 2017.“İşletmelerin Satışa Sunacağı Yeni Ürünlerin Pazarda Tutunmasını Etkileyen Faktörler”, 68,70.
  • 21. Walley K. 1998.“Competition: What does it really mean?” The TQM Magazine, 10, 186–189.
  • 22. Kahn B. K. 2005.“The PDMA Handbook of New Product Development”, 3,339.
  • 23. Randermann M., Blu T., Jochem R., Stark R. 2020. “Literature review of quality attributes for collaborative product development”, Journal of Mechanical Engineering Science, 10.1177/0954406220941544
  • 24. Stark J. 2016. “Product Lifecycle Management (Volume 2)”. 10.1007/978-3-319-24436-5.
  • 25. Eigner M. 2014. “Product Lifecycle Management – An Introduktion”, International PLM Workshop “The Engineering Backbone for Product Development”, 13 – 14 November 2014, İzmir / Turkey.
  • 26. Sayer S., Ülker A. 2014. “Ürün Yaşam Döngüsü Yönetimi” Mühendis ve Makine Dergisi, cilt 55,sayı:657, sf 57-64.
  • 27. Haines S. 2009.“The Product Manager’s Desk Reference”, McGraw-Hill.
  • 28. Crawford M., Di Benedetto A. 2008.“New Products Management”, Ninth Edition, McGraw-Hill International Edition.
  • 29. Ringman T. 1996.“Windows of Opportunity: Timing and Entry Strategies”,Internationa lManagement and Data Systems, 26.
  • 30. Cooper G. R. , Kleinschmidt E. J. 1994. “Determinants and Timeliness in ProductDevelopment”, Journal of Product Innovation Management, 381.
  • 31. Bayus B. L. 1997.“Speed to Market and New Product Performance” Trade-offs,Journal of Product Innovation Management, 486.
  • 32. Kulwant S., Unny M., Johann C. K., Riedel H. 1994. “Time to Market,” Integrated Manufacturing Systems 5, no. 1: 14–22.
  • 33. Ötleş S., Atalay S., Güneş S., Ertekin F., Yıldız H., Sayer S., Özden H., Alver N., Yeşilay R.B., Bulut H. 2015.“Ürün Yaşam Döngüsü Yönetimi (PLM)” Plastik & Ambalaj Dergisi.
  • 34. Bertoni M., Johansson C., Larsson T.C. 2011. “Methods and Tools for Knowledge Sharing in Product Development” edited by Monica Bordegoni, Caterina Rizzi. Innovation in Product Design, SBN:978-0-85729-774-7.
  • 35. Ötleş S.,Yüce C. 2021. “Havacılık ve Savunma Sanayi için PLM” Otomasyon Dergisi. Sayı:57, 108-113.
  • 36. Seidenschwarz, W. 2008. “Marktorientiertes Prozessmanagement”, 2. Auflage, München, 621
  • 37. Akman S., Ötleş S. 2019. “Neden firmalar PLM’e yatırım yapmalıdır?” Plastik & Ambalaj Dergisi. Temmuz Ağustos sayısı, 58–63

ENSURING EFFECTIVE INFORMATION FLOW BY USING PLM IN PRODUCT DEVELOPMENT PROCESS

Yıl 2021, Cilt: 62 Sayı: 704, 513 - 533, 22.09.2021
https://doi.org/10.46399/muhendismakina.880194

Öz

Knowledge is a concept without boundaries. Today it is constantly affected and developed with the rapid advance of technology. The meaningful information is created by the use and evaluation of information process. It is the most advanced form of information. It includes personal knowledge and experiences within meaningful information. Last decades competition conditions get heavy in the market, it is necessary for business organizations to adapt quickly to changes in their are. They should develop new products and to gain a place in the market by launching them before their competitor in order to ensure business continuity. Adapting easily to change is possible by smoothly accessing and understand changing information. During the information transfer, it provides opportunity that keep meaningful information which already existed for business organizations. In this study; firstly, the concepts of knowledge and knowledge management studies and approaches related to these concepts were examined. Then, the information flow that occurs in companies and the effect of this information flow on the new product development process are mentioned. In the last part of the study, the effect of PLM and information management on product development process and the advantages it provides to companies are evaluated.

Kaynakça

  • 1. Eigner M. 2014. “Modellbasierte virtuelle Produktentwicklung” ISBN: 366-2-438-151. Springer Vieweg.
  • 2. Polanyi M. 1985.“Implizites Wissen” Suhrkamp Verlag, Berlin.
  • 3. Nonaka I., Takeuchi H. 1997. “Die Organisation des Wissens” Campus Verlag, Frankfurt, New York.
  • 4. Yalçın B., Ay C. 2011. “Bilgi Toplumunda Öğrenen Örgütler ve Liderlik Süreci Bağlamında bir Örnek Olay Çalışması” Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 15-36.
  • 5. Senge P. M. 1990. “The Fifth Discipline, The Art and Practice of the Learning Organization” New York, NY: Currency Doubleday.
  • 6. Lindemann U. 2016. “Wissensmanagement”Handbuch – Produktentwicklung,4. HANSER, ISBN:978-3-446-44518-5,247-257.
  • 7. Probst G., Raub S., Romhardt K. 2010. “Wissen managen – Wie Unternehmen ihre wertvollste Ressource optimal nutzen” GablerVerlag, Wiesbaden.
  • 8. DavenportT., Jarvenpaa S., Beers M. 1995.“Improving Knowledge Work Process” Center for Business Innovation.
  • 9. Allweyer T. 1998.“Knowledge Process Redesign” IAO-Forum, Innovatives Wissensmanagement.
  • 10. Remus U. 2002.“Wissensorientierte Unternehmensführung” Universität Regensburg.
  • 11. Heisig P. 2005. “Integration von Wissensmanagement in Geschäftsprozesse” TU Berlin.
  • 12. Gronau N., Fröming J. 2006. KMDL Eine semiformale Beschreibungssprache zur Modellierung von Wissenskonversionen. WIRTSCHAFTSINFORMATIK, S. 49–360.
  • 13. Alavi L. 2001. “Review: Knowledge Management and Knowledge Management Systems: Conceptual Foundations and Research Issues.
  • 14. Snowden D. 2002. “Complex acts of knowing: Paradox and descriptive self-awareness”. Journal of Knowledge Management, 6(2), 100–111.
  • 15. Molenda P., Jugenheimer A., Haefner C., Oechsle O., Karat R. 2019.“Methodology for the visualization, analysis and assessment of information processes in manufacturing companies “Fraunhofer Institute for Manufacturing Engineering and Automation IPA, Bayreuth, Germany.
  • 16. Durugbo C. M., Tiwari A., Alcock J. R. 2010.“Managing Information Flows for Product-Service Systems Delivery” School of Applied Sciences, Cranfield University, Cranfield, United Kingdom.
  • 17. Altuğ N. 2017. “İşletmelerde Yeni Ürün Geliştirme Çalışmaları ve Başarı Faktörleri” Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 20.
  • 18. Wilmshurtst J. 1988.“The Fundamentals and Practice of Marketing” Heinemann Professional Publising Ltd, Oxford.
  • 19. Evans R. J, Berman B. 1992.“Marketing” MacMillan Publishing Company. 5.Edition, USA.
  • 20. Paksoy H. M. 2017.“İşletmelerin Satışa Sunacağı Yeni Ürünlerin Pazarda Tutunmasını Etkileyen Faktörler”, 68,70.
  • 21. Walley K. 1998.“Competition: What does it really mean?” The TQM Magazine, 10, 186–189.
  • 22. Kahn B. K. 2005.“The PDMA Handbook of New Product Development”, 3,339.
  • 23. Randermann M., Blu T., Jochem R., Stark R. 2020. “Literature review of quality attributes for collaborative product development”, Journal of Mechanical Engineering Science, 10.1177/0954406220941544
  • 24. Stark J. 2016. “Product Lifecycle Management (Volume 2)”. 10.1007/978-3-319-24436-5.
  • 25. Eigner M. 2014. “Product Lifecycle Management – An Introduktion”, International PLM Workshop “The Engineering Backbone for Product Development”, 13 – 14 November 2014, İzmir / Turkey.
  • 26. Sayer S., Ülker A. 2014. “Ürün Yaşam Döngüsü Yönetimi” Mühendis ve Makine Dergisi, cilt 55,sayı:657, sf 57-64.
  • 27. Haines S. 2009.“The Product Manager’s Desk Reference”, McGraw-Hill.
  • 28. Crawford M., Di Benedetto A. 2008.“New Products Management”, Ninth Edition, McGraw-Hill International Edition.
  • 29. Ringman T. 1996.“Windows of Opportunity: Timing and Entry Strategies”,Internationa lManagement and Data Systems, 26.
  • 30. Cooper G. R. , Kleinschmidt E. J. 1994. “Determinants and Timeliness in ProductDevelopment”, Journal of Product Innovation Management, 381.
  • 31. Bayus B. L. 1997.“Speed to Market and New Product Performance” Trade-offs,Journal of Product Innovation Management, 486.
  • 32. Kulwant S., Unny M., Johann C. K., Riedel H. 1994. “Time to Market,” Integrated Manufacturing Systems 5, no. 1: 14–22.
  • 33. Ötleş S., Atalay S., Güneş S., Ertekin F., Yıldız H., Sayer S., Özden H., Alver N., Yeşilay R.B., Bulut H. 2015.“Ürün Yaşam Döngüsü Yönetimi (PLM)” Plastik & Ambalaj Dergisi.
  • 34. Bertoni M., Johansson C., Larsson T.C. 2011. “Methods and Tools for Knowledge Sharing in Product Development” edited by Monica Bordegoni, Caterina Rizzi. Innovation in Product Design, SBN:978-0-85729-774-7.
  • 35. Ötleş S.,Yüce C. 2021. “Havacılık ve Savunma Sanayi için PLM” Otomasyon Dergisi. Sayı:57, 108-113.
  • 36. Seidenschwarz, W. 2008. “Marktorientiertes Prozessmanagement”, 2. Auflage, München, 621
  • 37. Akman S., Ötleş S. 2019. “Neden firmalar PLM’e yatırım yapmalıdır?” Plastik & Ambalaj Dergisi. Temmuz Ağustos sayısı, 58–63
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Derleme
Yazarlar

Gamze Sarı 0000-0003-3185-0991

Sami Sayer 0000-0001-7204-0560

Yayımlanma Tarihi 22 Eylül 2021
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2021
Kabul Tarihi 31 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 62 Sayı: 704

Kaynak Göster

APA Sarı, G., & Sayer, S. (2021). PLM KULLANIMI İLE ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİNDE ETKİN BİLGİ AKIŞININ SAĞLANMASI. Mühendis Ve Makina, 62(704), 513-533. https://doi.org/10.46399/muhendismakina.880194

Derginin DergiPark'a aktarımı devam ettiğinden arşiv sayılarına https://www.mmo.org.tr/muhendismakina adresinden erişebilirsiniz.

ISSN : 1300-3402

E-ISSN : 2667-7520