BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2010, Cilt: 28 Sayı: 1, 0 - , 11.03.2015

Öz

-

DENİM PAZARINDA MARKA KONUMLANDIRMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2010, Cilt: 28 Sayı: 1, 0 - , 11.03.2015

Öz

Marka konumlandırma stratejilerine yönelik çalışmalar günümüzde
yaygınlaşmıştır. Bu araştırma karma bir yöntemi kapsamaktadır. Öncelikle odak
grup görüşmesinden faydalanılarak, nicel araştırmanın anketlerinin
oluşturulmasında yararlı olabilecek bilgiler ve nicel araştırmanın örneklem yapısı
ve yöntemine ışık tutan bilgiler elde edilmiştir. İkinci olarak marka konumlandırma
faktörünün analiz edilebilmesi amacıyla nicel veri toplama aracı olarak anket
yönteminden yararlanılmış, 287 katılımcı ile anket yürütülmüştür. Anket sonuçları
SPSS programı yardımıyla kodlanmış, verilerin frekans ve yüzde dağılımları
verilerek faktör analizleri ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Elde edilen
bulgularda, marka konumlandırma boyutlarının denim (kot) satın alma ve kullanım
amacı kıstaslarında etkili olduğu ön görülmektedir.
Bu araştırmanın sonuçları, denim sektöründe yer alan iki işletmenin
markalarının (Mavi Jeans ve Levi’s) marka konumlandırma stratejilerinde
literatürde belirtilen kıstasların hedef odaklı kullanılması sonucunda elde ettikleri
başarının önemli göstergelerini ortaya koymaktadır. Bu sonuçlar temelinde yönetsel
ve araştırma çıkarımları yapabilmek olanaklı olmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şakir Erdem

Süreyya Karsu

Emre Memiş Bu kişi benim

Oğuz Yıldız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Mart 2015
Gönderilme Tarihi 4 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 28 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erdem, Ş., Karsu, S., Memiş, E., Yıldız, O. (2015). DENİM PAZARINDA MARKA KONUMLANDIRMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 28(1).
AMA Erdem Ş, Karsu S, Memiş E, Yıldız O. DENİM PAZARINDA MARKA KONUMLANDIRMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. Mart 2015;28(1).
Chicago Erdem, Şakir, Süreyya Karsu, Emre Memiş, ve Oğuz Yıldız. “DENİM PAZARINDA MARKA KONUMLANDIRMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi 28, sy. 1 (Mart 2015).
EndNote Erdem Ş, Karsu S, Memiş E, Yıldız O (01 Mart 2015) DENİM PAZARINDA MARKA KONUMLANDIRMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 28 1
IEEE Ş. Erdem, S. Karsu, E. Memiş, ve O. Yıldız, “DENİM PAZARINDA MARKA KONUMLANDIRMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI”, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, c. 28, sy. 1, 2015.
ISNAD Erdem, Şakir vd. “DENİM PAZARINDA MARKA KONUMLANDIRMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI”. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 28/1 (Mart 2015).
JAMA Erdem Ş, Karsu S, Memiş E, Yıldız O. DENİM PAZARINDA MARKA KONUMLANDIRMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2015;28.
MLA Erdem, Şakir vd. “DENİM PAZARINDA MARKA KONUMLANDIRMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, c. 28, sy. 1, 2015.
Vancouver Erdem Ş, Karsu S, Memiş E, Yıldız O. DENİM PAZARINDA MARKA KONUMLANDIRMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2015;28(1).