Merkezi yerleştirme
sınavları, öğrencilerin üniversiteye yerleşmede ve meslek seçmede önemli olduğuna
inanılan bir sınavdır. Bu bakımdan sınava ilişkin öğretmen ve öğrencilerin
görüşlerini almak önemlidir. Bu araştırma, Merkezi yerleştirme sınav sistemini
öğretmen ve öğrencilerin görüşlerine dayalı olarak ortaya koymayı amaçlamıştır.
Araştırmada nitel araştırma yönteminin, durum çalışması deseni kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Mardin İli
Kızıltepe İlçesindeki beş faklı ortaokulda görev yapan 47 öğretmen ve bu
okullarda okuyan 60 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme
yöntemi ile belirlenerek oluşturulmuştur. Araştırmanın verileri araştırmacı
tarafından geliştirilen görüşme formuyla elde edilmiştir. Veriler, içerik
analizine tabi tutulmuştur. Çıkan sonuçlar kodlanmış ve sonuçlara göre temalar
oluşturulmuştur. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen ve öğrenciler sınav
sistemine ilişkin olmuşuz değerlendirmelerde bulunmuşlardır. Öğretmen ve
öğrenci görüşlerine göre, öğrencilerin sene başında TEOG sınavına göre hazırlık
yaptıkları, yeni sınav sisteminin öğrencileri psikolojik açıdan olumsuz
etkilediği, motivasyonu düşürdüğü, derse ilgiyi azalttığı, sosyalleşmeyi
olumsuz etkilediği, merkezi sınav konu sayısında artışa yol açtığını belirtmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 2 |
ISSN: 1309-6087, e-ISSN: 2459-0711
Mukaddime is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).