Bu çalışma, öğretmen adaylarının bilgiyi oluşturma süreçleri ve bu süreçte öğretmenin rolünün incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma, amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen Marmara Bölgesindeki bir devlet üniversitesi kimya öğretmenliği bölümü birinci sınıfta öğrenim gören 17 öğrenci ve 1 öğretmen ile yürütülmüştür. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasının benimsendiği bu çalışmanın verileri; gözlem, doküman analizi ve konuşma analizi teknikleri ile elde edilmiş, RBC+C teorisi referans alınarak betimsel ve içerik analiz kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular, öğrencilerin bilgiyi oluşturma süreçlerinde ön bilgilerinin önemli olduğunu bu nedenle öğretmenlerin ön bilgileri hatırlatıcı etkinliklere yer vermesi gerektiğini göstermektedir. Ayrıca öğretmenin çözüme ulaştırıcı ipuçları vermesi, sınıf içinde tartışma ortamları yaratması, öğrencinin bilgiye ulaşması için yeterli zaman tanıması ve öğrenci katılımını sağlamasının bilgiyi oluşturma sürecini olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 4 |