Bu çalışmanın amacı, öğrencilere drama yöntemi ve gösteri yöntemi kullanarak yazdırılan öyküleri birbiri ile karşılaştırmaktır. Araştırma, 2014-2015 öğretim yılının I. yarıyılında, Samsun ili, Atakum ilçesi Milli Eğitime bağlı Fahrettin Ulusoy İlköğretim Okulu 4-E ve 4-F sınıflarında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada son-test kontrol kümeli deneysel tasarım kullanılmıştır. Toplam 60 öğrenci ile çalışılmıştır. Bu çalışmada “Gülibik” adlı öykü kitabından çıkartılan kıssadan hisselere yönelik olarak 24 ders saati yaratıcı drama ve gösteri yöntemi ile dersler işlenmiştir. Son dersimizde “Gülibik” adlı Almanca çekilmiş olan film öğrencilere yarısına kadar izletilmiş ve devamında neler olabileceğini tamamlamaları istenmiştir. Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen “Öykü Değerlendirme Aracı”, veri toplama aracı olarak işlev üstlenmiştir. Filmin devamını anlatan öyküler ise içerik analizi yapılarak tahlil edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 4 |