Bu araştırma için Müzik Eğitimcileri Derneği(MÜZED) tarafından düzenlenen (2014 yılında yapılmış MÜZED “İpek Yolu’nda Müzik Kültürü ve Eğitimi” Konferansı ve 2016 yılında yapılmış MÜZED Uluslararası 2. İpek Yolu Müzik Konferansı) konferanslarda sunulan sözlü bildiri ve posterler örneklem olarak alınmış ve toplam 210 bildiri ve 3 postere içerik analizi yapılmıştır. Bildiri ve posterlerin tamamına yayınlanmış MÜZED “İpek Yolu’nda Müzik Kültürü ve Eğitimi” Konferansı bildiri özetleri kitabı ve basılmış MÜZED Uluslararası 2. İpek Yolu Müzik Konferansı bildiri özetleri kitaplarından ulaşılmış, özetlerin tamamı incelenerek kategorize edilmiştir. Bildiri ve poster başlıkları birden fazla kategoriye uygun gözükse de, özetlerde yer alan örneklem ve amaçlar irdelenmiş ve en uygun başlık altında sınıflanmıştır. Bu başlıklar: müzik eğitimi ana başlığı altında amatör, genel ve mesleki müzik eğitimi; genel müzik eğitimi alt başlığı altında okul öncesi, ilköğretim, lise, özel eğitim ve sınıf öğretmenliği; mesleki müzik eğitimi alt başlığında müzik öğretmenliği eğitimi, konservatuvar, güzel sanatlar lisesi, güzel sanatlar fakültesi ve mesleki çalgı eğitimi; müzikoloji ana başlığı altında tarihsel inceleme, disiplinler arası çalışmalar, halk bilim, müzik yayınları ve müzik teknolojisi; organoloji ana başlığı ve eser ana başlıkları yer almaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 4 |