Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 4, 214 - 220, 26.10.2019

Öz

Kaynakça

  • [1] Yıldırım, G., Koçkanat, P. ve Duran, Ö., (2014). Ulusal Ebelik Kodları ve Meslek Değerleri. STED, 23(4):148-54.
  • [2] Yörük, S., (2012). Türkiye'de Ebelik Eğitiminin Gelişimi. Turkiye Klinikleri J Med Ethics, 20(1):38-42.
  • [3] Halldorsdottir, S. and Karlsdottir, S.I., (2011). The Primacy of the Good Midwife in Midwifery Services: An Evolving Theory of Professionalism in Midwifery, Scand J Caring Sci, 25:806-817.
  • [4] Pınar, Ş.E., Cesur, B., Duran, Ö., Güler, E., Üstün, Z. ve Abak, G., (2013). Ebelik Öğrencilerinin Mesleki Profesyonellikleri ve Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 8(23):19-37.
  • [5] International Confederation of Midwives (ICM). Available from: http://www.international midwives.org, 2012.Erişim Tarihi: 15.06.2018.
  • [6] Yıldırım, F., Çelik, P., Özmen, C., Erol, S., Üst, Z.D. ve Özkan, H., (2014). Ebelik Bölümü Öğrencilerinin Ebelik Mesleğinde Erkeklerin Yer Almasına İlişkin Görüşleri. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(1):646-55.
  • [7] Yurtsal, Z.B., Biçer, S., Duran, Ö., Şahin, A., Arslan, M. ve Yavrucu, Ö.K., (2014). Sağlık Bilimleri Fakültesi ebelik 1. ve 4. sınıf Öğrencilerinin Mesleğe İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2(2):15-25.
  • [8] Kayacı, S., (2006). Sağlık Yüksekokulları Ebelik Bölümü Öğrencilerinin Ebelik Mesleği Hakkındaki Görüşlerini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • [9] Şirin, A., Öztürk, R. ve Bezci, G., (2008). Hemşirelik Öğrencilerinin Meslek Seçimi ve Mesleği Uygulamaya Yönelik Görüşleri. Dirim Tıp Dergisi, 83:69-75.
  • [10] Derya Beydağ, K.D., Gündüz, A. ve Özer, F.G., (2008). Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Eğitimlerine ve Mesleklerine Bakış Açıları, Meslekten Beklentileri. Pamukkale Tıp Dergisi, 1(3):137-142.
  • [11] Berkiten, E.A., Özcan, Ş.M., Acar, Z., Ersoy, N. ve Karahan, N., (2011). Ulusal Ebelik Etik Kodları Projesi. I. Uluslararası and II. Ulusal Ebelik Kongresi. Safranbolu Özet Kitabı, 15-20.
  • [12] International Confederation of Midwives. International Code of Ethics for Midwives. http://www.llevadores.cat/html/publicacions/ docs/Code%20of%20Ethics%20Long%20versionENG%202003%20_2_.pdf. Erişim Tarihi: 10.02.2018.

Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Ebelik Mesleğine İlişkin Görüşleri

Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 4, 214 - 220, 26.10.2019

Öz

        Çalışma sağlık
bölümlerinde okumakta olan öğrencilerin, ebelik mesleğine bakış açılarını
belirlemek amacıyla planlanmıştır. Çalışma tanımlayıcı nitelikte olup, evrenini
Sağlık Bilimler Fakültesi’nde okuyan öğrenciler, örneklemini ise son sınıf
öğrenciler (n=300) oluşturmaktadır. Öğrencilerin %47.3’ü ebelerin; kontrollü
bir şekilde evde doğum yaptırabileceklerini, %77.3’ü bireylere aile planlaması konusunda bilgi verebileceklerini, %59’u
gebelik ve %56’sı da riskli gebeliklerin tanısını erken dönemde
koyabileceklerini, %76.7’si doğuma hazırlık programları düzenleyebilecekleri,
%86.3’ü doğumu yaptırabileceklerini, %67’si doğumda gelişebilecek acil
durumlara müdahale edebileceklerini, %51.3’ü makat gelişlerde doğumu
gerçekleştirebileceklerini, %73’ü anne ve bebeğin takibini, %53’ü yenidoğan
müdahalesini ve %73.3’ü doğum sonu dönemde anne bakımını yapabileceklerini
belirtmişlerdir. Ö
ğrencilere göre ebelik, manevi açıdan doyurucu,
sabırlı, özverili, insana değer veren, iyi iletişim becerileri, örgütlenme ve
branşlaşma gerektiren, sağlık ekibinin önemli bir öğesidir. Ebelik mesleğinin
gelişimi için özellikle bölümünün tanıtılması, iş birlikçi yaklaşımların
sağlanması çok önemlidir. 

Kaynakça

  • [1] Yıldırım, G., Koçkanat, P. ve Duran, Ö., (2014). Ulusal Ebelik Kodları ve Meslek Değerleri. STED, 23(4):148-54.
  • [2] Yörük, S., (2012). Türkiye'de Ebelik Eğitiminin Gelişimi. Turkiye Klinikleri J Med Ethics, 20(1):38-42.
  • [3] Halldorsdottir, S. and Karlsdottir, S.I., (2011). The Primacy of the Good Midwife in Midwifery Services: An Evolving Theory of Professionalism in Midwifery, Scand J Caring Sci, 25:806-817.
  • [4] Pınar, Ş.E., Cesur, B., Duran, Ö., Güler, E., Üstün, Z. ve Abak, G., (2013). Ebelik Öğrencilerinin Mesleki Profesyonellikleri ve Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 8(23):19-37.
  • [5] International Confederation of Midwives (ICM). Available from: http://www.international midwives.org, 2012.Erişim Tarihi: 15.06.2018.
  • [6] Yıldırım, F., Çelik, P., Özmen, C., Erol, S., Üst, Z.D. ve Özkan, H., (2014). Ebelik Bölümü Öğrencilerinin Ebelik Mesleğinde Erkeklerin Yer Almasına İlişkin Görüşleri. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(1):646-55.
  • [7] Yurtsal, Z.B., Biçer, S., Duran, Ö., Şahin, A., Arslan, M. ve Yavrucu, Ö.K., (2014). Sağlık Bilimleri Fakültesi ebelik 1. ve 4. sınıf Öğrencilerinin Mesleğe İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2(2):15-25.
  • [8] Kayacı, S., (2006). Sağlık Yüksekokulları Ebelik Bölümü Öğrencilerinin Ebelik Mesleği Hakkındaki Görüşlerini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • [9] Şirin, A., Öztürk, R. ve Bezci, G., (2008). Hemşirelik Öğrencilerinin Meslek Seçimi ve Mesleği Uygulamaya Yönelik Görüşleri. Dirim Tıp Dergisi, 83:69-75.
  • [10] Derya Beydağ, K.D., Gündüz, A. ve Özer, F.G., (2008). Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Eğitimlerine ve Mesleklerine Bakış Açıları, Meslekten Beklentileri. Pamukkale Tıp Dergisi, 1(3):137-142.
  • [11] Berkiten, E.A., Özcan, Ş.M., Acar, Z., Ersoy, N. ve Karahan, N., (2011). Ulusal Ebelik Etik Kodları Projesi. I. Uluslararası and II. Ulusal Ebelik Kongresi. Safranbolu Özet Kitabı, 15-20.
  • [12] International Confederation of Midwives. International Code of Ethics for Midwives. http://www.llevadores.cat/html/publicacions/ docs/Code%20of%20Ethics%20Long%20versionENG%202003%20_2_.pdf. Erişim Tarihi: 10.02.2018.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Handan Özcan 0000-0001-7723-337X

Zeynep Aktaş 0000-0001-8402-8171

Aykan Uçan 0000-0002-3900-5103

Muhammed Arslan Bu kişi benim 0000-0003-1799-4972

Yayımlanma Tarihi 26 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Özcan, H., Aktaş, Z., Uçan, A., Arslan, M. (2019). Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Ebelik Mesleğine İlişkin Görüşleri. Medical Sciences, 14(4), 214-220.
AMA Özcan H, Aktaş Z, Uçan A, Arslan M. Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Ebelik Mesleğine İlişkin Görüşleri. Medical Sciences. Ekim 2019;14(4):214-220.
Chicago Özcan, Handan, Zeynep Aktaş, Aykan Uçan, ve Muhammed Arslan. “Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Ebelik Mesleğine İlişkin Görüşleri”. Medical Sciences 14, sy. 4 (Ekim 2019): 214-20.
EndNote Özcan H, Aktaş Z, Uçan A, Arslan M (01 Ekim 2019) Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Ebelik Mesleğine İlişkin Görüşleri. Medical Sciences 14 4 214–220.
IEEE H. Özcan, Z. Aktaş, A. Uçan, ve M. Arslan, “Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Ebelik Mesleğine İlişkin Görüşleri”, Medical Sciences, c. 14, sy. 4, ss. 214–220, 2019.
ISNAD Özcan, Handan vd. “Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Ebelik Mesleğine İlişkin Görüşleri”. Medical Sciences 14/4 (Ekim 2019), 214-220.
JAMA Özcan H, Aktaş Z, Uçan A, Arslan M. Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Ebelik Mesleğine İlişkin Görüşleri. Medical Sciences. 2019;14:214–220.
MLA Özcan, Handan vd. “Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Ebelik Mesleğine İlişkin Görüşleri”. Medical Sciences, c. 14, sy. 4, 2019, ss. 214-20.
Vancouver Özcan H, Aktaş Z, Uçan A, Arslan M. Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Ebelik Mesleğine İlişkin Görüşleri. Medical Sciences. 2019;14(4):214-20.