Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 35 - 46, 17.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Abd-El-Khalick, F., & Lederman, N. G. (2000a). Improving science teachers’ conceptions of nature of science: A critical review of the literature. International Journal of Science Education, 22(7), 665-701.
  • Akerson, V., Buzzelli, C. and Donnelly, L. (2008). Early childhood teachers’ views of nature of science: The influence of intellectual levels, cultural values, and explicit reflective teaching. Journal of Research in Science Teaching, 45(6), 748-770.
  • American Association for the Advancement of Science (AAAS) (1993). Benchmarks for scientific literacy. New York: Oxford University Press.
  • Hurd, P. D. (1998). Scientific literacy: new minds for a changing world. Science Education, 82(3), 407-416.
  • Kampourakis, K. (2016). The “general aspects” conceptualization as a pragmatic and effective means to introducing students to nature of science. Journal of Research in Science Teaching, 53(5), 667-682.
  • Lederman, N. G. (1992). Students' and teachers' conceptions of the nature of science: A review of the research. Journal of Research in Science Teaching, 29(4), 331-359.
  • Lederman, N. G. (2007). Nature of Science: Past, Present, And Future. In Abell, S. K. and Lederman, N. G. (Eds.), Handbook of research on science education (pp. 831-879). London: Lawrence Erlbaum Associates.
  • McComas, W. F., Clough, M. P. and Almazroa, H. (1998). The role and character of the nature of science in science education. In W. F. McComas (Ed.), The nature of science in science education: Rationales and strategies (pp. 3-39). Kluwer (Springer) Academic Publishers.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (MEB) (2006). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi (6., 7. ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (MEB) (2013). Fen Bilimleri Dersi (3. ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (MEB) (2018). Fen Bilimleri Dersi (3. ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • National Research Council (NRC) (2007). Taking Science to School: Learning and Teaching Science in Grades K-8, Committee on Science Learning, K-8, Ed. Duschl, R. A., Schweingruber, H. A. & Shouse, A. W., The National Academies Press, Washington, DC.
  • Thye, T. L. and Kwen, B. H. (2004). Assessing the nature of science views of Singaporean pre-service teachers. Australian Journal of Teacher Education, 29(2), 1.

Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Anlayışlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Dereceli Puanlama Anahtarı Deseninin Geliştirilmesi

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 35 - 46, 17.12.2018

Öz

Fen
okuryazarlığı fen eğitiminin amaçları arasında yer almaktadır. Fen okuryazarı
bireyler bilgiyi üreten, işleyen, biçimlendiren, eleştirel olarak yorumlayıp
yeni durumlara uyarlayıp kullanabilen bireylerdir. Bilimin doğası fen
okuryazarlığının bileşenleri arasında sayılmaktadır. Bilim doğası bilimin ne
olduğunu, bilimsel bilginin nasıl ve ne amaçla oluşturulduğunu, bilginin elde
edilmesindeki süreçleri, bilginin zamanla değişebileceğini ve bilginin yeni
araştırmalarda nasıl kullanılabileceğiyle ilgilenir. Bilimin doğasına ilişkin
alanyazında sıklıkla kavram yanılgılarına rastlanmaktadır. Bu kavram
yanılgıları, bilimin doğası konusunun öğretimde yaşanan sorunlara ve bilimin doğası
anlayışlarının tespit edilmesinde kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarının
önemine işaret etmektedir. Bu çalışmada bilimin doğası anlayışlarının tespit
edilmesinde en çok tercih edilen anketlerden arasında olan
Bilimin
Doğası Hakkında Görüşler Anketi
’ne yönelik bir ölçüt ve ölçüt puanlama deseninin
geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Çalışma sonucunda kabul edilemez, kısmen kabul
edilebilir ve kabul edilebilir ölçüt desenleri ve 0, 1, 3.5 ölçüt puanlama
deseni elde edilmiştir.

Kaynakça

  • Abd-El-Khalick, F., & Lederman, N. G. (2000a). Improving science teachers’ conceptions of nature of science: A critical review of the literature. International Journal of Science Education, 22(7), 665-701.
  • Akerson, V., Buzzelli, C. and Donnelly, L. (2008). Early childhood teachers’ views of nature of science: The influence of intellectual levels, cultural values, and explicit reflective teaching. Journal of Research in Science Teaching, 45(6), 748-770.
  • American Association for the Advancement of Science (AAAS) (1993). Benchmarks for scientific literacy. New York: Oxford University Press.
  • Hurd, P. D. (1998). Scientific literacy: new minds for a changing world. Science Education, 82(3), 407-416.
  • Kampourakis, K. (2016). The “general aspects” conceptualization as a pragmatic and effective means to introducing students to nature of science. Journal of Research in Science Teaching, 53(5), 667-682.
  • Lederman, N. G. (1992). Students' and teachers' conceptions of the nature of science: A review of the research. Journal of Research in Science Teaching, 29(4), 331-359.
  • Lederman, N. G. (2007). Nature of Science: Past, Present, And Future. In Abell, S. K. and Lederman, N. G. (Eds.), Handbook of research on science education (pp. 831-879). London: Lawrence Erlbaum Associates.
  • McComas, W. F., Clough, M. P. and Almazroa, H. (1998). The role and character of the nature of science in science education. In W. F. McComas (Ed.), The nature of science in science education: Rationales and strategies (pp. 3-39). Kluwer (Springer) Academic Publishers.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (MEB) (2006). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi (6., 7. ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (MEB) (2013). Fen Bilimleri Dersi (3. ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (MEB) (2018). Fen Bilimleri Dersi (3. ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • National Research Council (NRC) (2007). Taking Science to School: Learning and Teaching Science in Grades K-8, Committee on Science Learning, K-8, Ed. Duschl, R. A., Schweingruber, H. A. & Shouse, A. W., The National Academies Press, Washington, DC.
  • Thye, T. L. and Kwen, B. H. (2004). Assessing the nature of science views of Singaporean pre-service teachers. Australian Journal of Teacher Education, 29(2), 1.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hasan Özcan 0000-0002-4210-7733

M. Fatih Taşar

Yayımlanma Tarihi 17 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özcan, H., & Taşar, M. F. (2018). Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Anlayışlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Dereceli Puanlama Anahtarı Deseninin Geliştirilmesi. Online Science Education Journal, 3(2), 35-46.
13554    13679    13680    13681    13682    13684

ERIH PLUS            Index Copernicus            SOBIAD            ROAD            DRJI            ASOS Index            Scientific Indexing Services            

Eurasian Scientific Journal Index                Google Scholar                Türk Eğitim İndeksi                i2or

12285Online Science Education Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 4.0 License.

Copyright © 2016 Online Fen Eğitimi Dergisi Tüm Hakları Saklıdır.