Bu çalışma, eğitim alanında 1980'li yıllardan
itibaren kullanılmaya başlanan mentörlük uygulamalarını konu alan ulusal
nitelikteki araştırmaları incelemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda 2000-2018
yılları arasında gerçekleştirilmiş olan makale ve lisansüstü tez çalışmaları
incelenmiştir. Çalışma kapsamında EBSCO, Google akademik, YÖK tez merkezi
taranarak konu ile ilgili toplam 37 çalışmaya ulaşılmıştır. Bu çalışmalar amaç
(neden), gerekçe (niçin), metodoloji (nasıl) ve sonuçları (ne) dikkate alınarak
analiz edilmiştir. Yapılan analizler, konu ile ilgili çalışma sayısının yıllara
göre artış gösterdiğini ve genellikle lisansüstü tez çalışmalarının yapıldığını
ortaya koymaktadır. Diğer yandan,
çeşitli nitelikteki katılımcılarla, gerçekleştirilen bu çalışmaların mentörlük
uygulamalarının etkilerini belirlemeyi hedeflediği ve genel olarak
öğretmenlerle yürütülen uygulamalı çalışmalar olduğu belirlenmiştir. Bu
çalışmaların elde ettiği benzerlik gösteren genel sonuçlar, mentörlük
uygulamalarının farklı profildeki katılımcıların ve özellikle öğretmenlerin
mesleki ve kişisel gelişimine katkı sağladığını ortaya koymaktadır. Bu çalışma
kapsamında gerçekleştirilen analizler sonucunda mentörlük uygulamalarının
eğitim alanına entegrasyonuna yön veren temel parametreler ortaya konulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Online Science Education Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 4.0 License.
Copyright © 2016 Online Fen Eğitimi Dergisi Tüm Hakları Saklıdır.