Bu çalışmada, matematik derslerinde matematik tarihi kullanımının
öğrencilerin matematiğe olan tutumlarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada
verilerin elde edilmesi sürecinde deneysel desenlerden yarı deneysel desen
olarak değerlendirilen ön test/son test eşitlenmemiş kontrol gruplu model
kullanılmıştır. Araştırma, Erzincan ilinde bir ortaokulda farklı iki şubede
bulunan 39 sekizinci sınıf öğrencisi ve bir ortaokul matematik öğretmeni ile
gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öğrencilerin matematik tarihi uygulamaları
sonucunda matematiğe yönelik tutumlarındaki değişimi incelemek için ortaokul
öğrencilerinin matematik tutumlarını incelemeyi amaçlayan ölçek kullanılmıştır.
Elde edilen veriler Statistical Package for Social Sciences (SPSS 18) programı
kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde normallik testi
sonuçlarına göre ilgili testler kullanılmış ve gerekli değerlendirmelerde
bulunulmuştur. Matematik tutumu ilgi, kaygı, çalışma ve gereklilik olmak üzere
dört faktör altında toplanmıştır.
Bulgular incelendiğinde matematik tarihi uygulamalarının matematik
dersine yönelik tutumu olumlu yönde etkilediği anlaşılmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 20 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |