Bulut teknolojisi zamandan ve mekândan bağımsız şekilde depolama,
iletişim, planlama ve yazılımları çevrimiçi kullanabilme gibi olanaklar
sunmaktadır. Bu araştırmada, öğretmen adaylarının bulut teknolojisini
kullanımlarını etkileyen faktörlerin Rogers’ın Yeniliklerin Yayılması Teorisi
temelinde açıklanması amaçlanmaktadır. Araştırma, teorik modelde yer alan
değişkenler arasındaki neden-sonuç ilişkisini incelemek amacıyla nedensel
desende tasarlandı. Çalışma grubunu İç Anadolu Bölgesi’nde bir üniversitenin eğitim
fakültesinde öğrenim gören 355 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen
adaylarının bulut teknolojisi kullanımlarını etkileyen faktörleri incelemek
amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen Bulut Teknolojilerinin Yayılımı
Ölçeği kullanıldı. Teorik modele göre, değişkenler arasındaki ilişkiyi yansıtan
kabul edilebilir, bağımsız bir yapısal eşitlik modeline ulaşıldı. Bu bağlamda
bulut teknolojisine yönelik göreli avantaj, kolaylık, uygunluk ve
denenebilirliğin tutum üzerinde olumlu etkisi olduğu ve tutumun yeniliğe uyum
üzerinde olumlu etkisi olduğu belirlendi
Yeniliklerin Yayılması Teorisi Bulut Teknolojisi Yapısal Eşitlik Modeli Teknoloji Entegrasyonu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |