Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının
teknoloji temelli bir ders sonunda hazırladıkları ders planlarının
değerlendirilmesidir. Bu değerlendirmede Teknolojik
Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Teknoloji Entegrasyon Değerlendirme Rubriği kullanılmıştır. Nitel
araştırma paradigması benimsenen çalışmada katılımcılar 40 matematik öğretmen
adayıdır. Çalışmanın verileri, öğretmen adaylarının hazırladıkları ders
planlarından oluşmaktadır. Veriler, doküman analizi yöntemiyle analiz
edilmiştir. Ders planlarının içerikleri incelendiğinde dersleri için en çok 10.
Sınıf seviyesindeki konuları seçtikleri, teknoloji entegrasyonunu en çok akıllı
tahta ve dinamik matematik yazılımları kullanarak yaptıkları görülmüştür.
Değerlendirme rubriğine göre, öğretmen adayları öğretim programındaki teknoloji
kullanım hedefini karşılarken, öğretim stratejilerini/yöntemlerini
öğretimlerine yansıtmada sınırlı kalmışlardır. Ayrıca öğretmen adayları,
program hedefleri ve öğretim stratejileri/yöntemleri ile uyumlu ders planları
geliştirirken, alan, pedagoji ve teknolojinin uyumu konusunda zorluk
çekmişlerdir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |