Bu çalışmanın amacı, Uluslararası Öğrenci
Değerlendirme Programı (PISA) 2015 yılı verilerine göre öğrencilerin
sosyoekonomik özelliklerinin okuma becerileri ile ilişkisinin incelenmesidir.
Verilerin analizinde iki düzeyli hiyerarşik lineer model (HLM) kullanılmıştır. Bu çalışmaya PISA 2015 yılı öğrenci ve okul
anketlerinden elde edilen veriler dâhil edilmiştir. Öğrenci düzeyinde
ele alınan değişkenlerin hepsi; anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi ve ev
olanakları okuma becerileri ile
ilişkili bulunmuştur. Okul düzeyinde ele alınan değişkenlerden; nitelikli
öğretmen eksikliği, yerleşim yeri, okulda düzenlenen aktivite sayısı, öğrenci-
öğretmen oranı ve okul büyüklüğü okuma becerileri ile ilişkili bulunurken; okul
türü, eğitimsel kaynak eksikliği
ve aile katılımı değişkenleri ile okuma becerileri arasında herhangi bir ilişki
olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) Okuma Becerisi Hiyerarşik Lineer Model
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 |