Çalışmada amaç, repertuvarda fa# kararda notasyona alınmış eserlerin geleneksel bağlama icrasına göre kullandıkları perdeleri ve elde edilen perde dizilim tipleri arasındaki ilişkileri inceleyerek elde edilen bağlantılarla eser temelli Misket düzeni öğretimi gerçekleştiren öğreticilere bir repertuvar önerisi sunmaktır.
Çalışmada, örneklemi, TRT THM repertuvarında yer alan fa# kararda notasyona alınmış altmış iki adet eser oluşturmuş, veriler dokümanlar ve kaynak kişilerle yapılan görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Örneklemdeki her bir türkünün TRT THM repertuvarı notasyonu Finale nota yazım programı aracılığıyla yeniden yazılmış, ardından eserlerin, ses kayıtlarına ulaşılarak ve örneklemde yer alan bazı türkülerin kaynak kişileri ile görüşmeler gerçekleştirilerek veri çeşitliliğinin sağlanması amaçlanmıştır. Notasyonlar, araştırmacı tarafından bu kaynaklar aracılığıyla güncellenmiş, notasyonlar doküman analizi ve perde analizi yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, örneklemde yer alan fa# karar perdeli olarak notasyona alınmış eserlerin, yirmi farklı perde dizilimi tipine sahip olduğu ve bu dizilim tiplerinin daha çok giriftli/değişimli perde düzenleri ile ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında, türkü/eser odaklı Misket düzeni öğretimi gerçekleştiren öğreticilere, derslerinde kullanabilecekleri perde dizilimi temelinde taksonomize edilmiş bir repertuvar demeti sunulmuştur.
yok
yok
--
The aim of the study is to present a repertoire proposal to the teachers who teach the work based Misket tune system through the links accessed by examining the relationships between the curtains used in the repertoire according to the traditional baglama performance of the works notated in the fa # ending point and the types of the pitch arrangement obtained.
In the study, the sample was made up of sixty-two works notated in the fa # ending point in the TRT THM repertoire, and the data was collected through interviews with documents and source persons. The TRT THM repertoire notation of each Turkish Folk songs in the sample was rewritten through the Finale note writing program, and it was aimed to provide data diversity by reaching the audio records of the works and conducting interviews with the source people of some of the songs in the sample.
The data were analyzed by the researcher by using document analysis and pıtch analysis methods over the updated notations via these sources. As a result of the research, it was determined that the works included in the sample, which were notated as fa # decision pitched, brought up twenty different types of pitch arrangement in the light of their updated notations and that these types of sequences were mostly associated with intricate curtain arrangements. In the light of the obtained data, a taxonomized repertoire bundle was presented on the basis of the curtain arrangement that the teachers who teach folk / work oriented Misket tune system can use in their lessons.
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2 |