Bu araştırmanın amacı; ilkokul öğrencilerinin matematik dersindeki başarılarını artırmak için yapılan ve yapılabilecek çalışmaları sınıf öğretmenleri görüşleri doğrultusunda belirlemektir. Araştırma nitel araştırma yaklaşımında özel durum çalışmasıdır. Bu çalışma Trabzon ili, Maçka İlçesinde bir okulda görev yapmakta olan ve olasılık dışı örneklemelerden olan random (Rastgele) şekilde seçilen7öğretmenleyürütülmüştür. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak nitel araştırma metotları içerisinde sıkça kullanılan yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm yolları, öğrencilerin matematik dersindeki başarılarını artırmak için öğrencilerin, öğretmenlerin, ailelerin, okul idaresinin ve eğitim sisteminin yaptığı ve yapabileceği çalışmalar ortaya konulmaya çalışılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme ile elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Çalışma sonunda, öğretmenlerin sınıflarında öğrencilerin olumsuz tutumlarıyla karşılaştıkları ve karşılaştıkları sorunları çözmek için eğlenceli etkinlikler düzenledikleri, öğrencilerin başarılarını arttırılabilmek için ise ders tekrarları yapılabilecekleri; öğrencilerin kendilerinin derste öğrendiklerini yaşamlarına aktardıkları, başarılarını arttırabilmek için konuları tekrar etmeleri gerektiği; ailelerin öğrencilere yardımcı olduğu, öğrencilerin başarılarını arttırabilmek için de konuyu pekiştirici etkinlikler yapabilecekleri; okul idaresinin araç-gereç temin ettiği, öğrencilerin başarılarını arttırabilmek için de uygulama alanları oluşturmaları gerektiği; eğitim sisteminin bir şey yapmadığı; öğrencilerin başarılarını artırabilmek için de ders saatlerini arttırabileceği sonucuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Fen ve Bilgisayar Alanları Eğitimi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 35 Sayı: 2 |