Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİMDE MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2022, Cilt: 41 Sayı: 1, 141 - 186, 30.06.2022

Öz

Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitimde matematik derslerine yönelik görüşlerinin ortaya konulmasıdır. Bu bağlamda çalışmanın iki temel amacı bulunmaktadır. Birincisi ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitim ile matematik derslerine ilişkin görüşlerinin incelenebilmesi için bir ölçek geliştirmektir. İkincisi ise ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitimde matematiğe ilişkin görüşlerini çeşitli değişkenler açısından belirlemektir. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Ölçeğin geliştirilmesi aşamasında örneklem ortaokullarda öğrenim görmekte olan 375 öğrenciden oluşmaktadır. Yedi ay sonra yapılan ikinci uygulama da ise 419 öğrenciye ulaşılmış ve veri analizleri ikinci uygulamaya katılan öğrencilerin verileri ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, LİSREL ve SPSS paket programları kullanılarak analiz edilmiştir. Öncelikle ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitimde matematiğe yönelik görüşlerini ölçmek amacıyla 16 madde ve tek faktörden oluşan bir ölçek geliştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitimde matematiğe ilişkin puanlarında cinsiyete göre anlamlı bir farklılık yoktur. Sekizinci sınıf öğrencilerinin alt sınıflara göre uzaktan eğitimde matematik derslerine daha olumsuz görüş belirttikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerin ailesi ile derse katılmaları uzaktan eğitimde matematiğe yönelik puanlarını anlamlı olarak etkilemiştir. Ayrıca ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitimde matematiğe ilişkin puanlarında matematik dersi çalışma saatlerine göre anlamlı bir farklılık meydana gelmiştir. Elde edilen sonuçların ileride uzaktan eğitimle ilgili uygulamalara ışık tutacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Akpolat, T. (2021). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin metaforik algılarının incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 54(2), 497-522.
  • Alakoç, Z. (2003). Matematik öğretiminde teknolojik modern öğretim yaklaşımları. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(1), 43-49.
  • Bakker, A., & Wagner, D. (2020). Pandemic: lessons for today and tomorrow? Educational Studies in Mathematics. doi: 10.1007/s10649-020-09946-3.
  • Baki, A., & Çakıroğlu, Ü. (2010). Learning objects in high school mathematics classrooms: Implementation and evaluation. Computers & Education, 55, 1459–1469
  • Balaman, F., & Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona virüs (covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10 (1), 52-84.
  • Basilaia, G., & Kvavadze, D. (2020). Transition to online education in schools during a SARS-CoV-2 Coronavirus (COVID-19) Pandemic in Georgia. Pedagogical Research, 5(4). https://doi.org/10.29333/pr/7937
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Yayınları
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları (1. baskı). Ankara: Pegem A.
  • Dede, N. Keskin, A. Öztürk, E., & Keskin, M. G. (2021). Covid-19 süreci ile başlayan uzaktan eğitimde ortaokul öğrencilerinin öz düzenleme ve derse katılım ilişkisinin incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 126-134. Doucet, A., Netolicky, D., Timmers, K., Tuscano, F. J. (2020). Thinking about pedagogy in an unfolding pandemic (An Independent Report on Approaches to Distance Learning during COVID-19 School Closure). Work of Education International and UNESCO. https://issuu.com/educationinternational/docs/2020_research_ covid-19_eng
  • Engelbrecht, J., & Harding, A. (2004). Technologies involved in the teaching of un¬dergraduate mathematics on the web. Journal of Online Mathematics and its Applications.
  • Karaduman, G. B., Ertaş, Z. A., & Baytar, S. D. (2021). Uzaktan eğitim yolu ile gerçekleştirilen matematik derslerine ilişkin öğretmen deneyimlerinin incelenmesi. International Primary Educational Research Journal, 5(1), 1-17.
  • Kaynar, H., Kurnaz, A., Doğrukök, B., & Barışık, C. Ş. (2020). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(7), 3269-3292.
  • Kilit, B., & Güner, P. (2021). Matematik derslerinde web tabanlı uzaktan eğitime ilişkin matematik öğretmenlerinin görüşleri. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1) 85–102. https://doi.org/10.18506/anemon.803167.
  • Kurnaz, A., Kaynar, H., Barışık, C. Ş., & Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 293-322.
  • Kurt, K., Kandemir M. A., & Çelik, Y. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 6(1), 88-103.
  • Lin, C. (2009). A comparison study of web-based and traditional instruction on pre¬service teachers’ knowledge of fractions. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(3), 257-279.
  • Mailizar, Almanthari, A., Maulina, S., & Bruce, S. (2020). Secondary school mathematics teachers’ views on e-learning implementation barriers during the covid-19 pandemic: the case of Indonesia. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), 1-9. https://doi.org/10.29333/ejmste/8240
  • Marpa, E. P. (2021). Technology in the teaching of mathematics: An analysis of teachers’ attitudes during the COVID-19 pandemic. International Journal on Studies in Education (IJonSE), 3(2), 92-102.
  • Naidoo, J. (2020). Postgraduate mathematics education students’ experiences of using digital platforms for learning within the COVID-19 pandemic era. Pythagoras, 41(1), 1-11. https://doi.org/10.4102/pythagoras.v41i1.568
  • Niess, M. L. (2006). Guest Editorial: Preparing teachers to teach mathematics with technology. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 6(2).
  • Orrill, C. H. (2006). What learner-centered professional development looks like: The pilot studies of the InterMath professional development project. The Mathemat¬ics Educator, 16(1), 4–13.
  • Özdemir Baki, G., & Çelik, E. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitimde matematik öğretim deneyimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 293-320.
  • Sintema, E. J. (2020). Effect of covid-19 on the performance of grade 12 students: implications for stem education. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), 1-6, https://doi.org/10.29333/ejmste/7893
  • Sirem, Ö., & Baş, Ö. (2020). Okuma güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin covid-19 sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri. Turkish Studies, 15(4), 993-1009. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43346
  • Summerlin, J.A. (2003). A comparison of the effectiveness of off-line internet and traditional class¬room remediation of mathematical skills [Unpublished doctoral dissertation]. Baylor University
  • Topalak, Ş. (2021). Müzik öğretmenlerinin bakış açısından pandemi döneminde online eğitim. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 291-308. doi: 10.17860/mersinefd.935863
  • TÜİK. (2020). Hanehalkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2020-33679 adresinden erişildi.
  • Ünsal, H. (2012). Harmanlanmış öğrenmenin başarı ve motivasyona etkisi. Türk Eğitim Bi¬limleri Dergisi, 10(1), 1-27.
  • Yorgancı, S. (2014). Web tabanlı uzaktan eğitim yönteminin öğrencilerin matematik başarılarına etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1401-1420.
  • Zaharah, Z., & Kirilova, G. I. (2020). Impact of corona virus outbreak towards teaching and learning activities in Indonesia. SALAM: Jurnal Sosial dan Budaya Syar-i, 7(3). https://doi.org/10.15408/ sjsbs.v7i3.15104.
  • Zelkowski, J., Gleason, J., Cox, D. C., & Bismark, S. (2013). Developing and validating a reliable tpack instrument for secondary mathematics preservice teachers. Journal of Research on Technology in Education, 46(2), 173-206. https://doi.org/10.1080/15391523.2013.10782618

Examination of Secondary Students' Opinions on Mathematics in Distance Education in Terms of Demographic Variables

Yıl 2022, Cilt: 41 Sayı: 1, 141 - 186, 30.06.2022

Öz

This research aimed to explore the secondary school students' opinions towards distance education for the mathematics lesson. This study has two basic purposes. The first is to develop a scale enabling to examine the secondary school students' opinions towards mathematics courses in distance education. The second is to determine the opinions of the secondary school students towards mathematics in distance education in terms of various variables. This study was carried out with the relational screening method. The sample during the scale development process consisted of 375 students from secondary schools. In the second application, held seven months later, 419 students were reached and the data analyses were performed with the students who participated in the second application. The data was analyzed by using the LISREL and SPSS package program. As a result of the analyses, it was determined that the opinion scale towards mathematics in distance education was a valid and reliable measuring tool. According to the findings obtained, there was no significant difference in the scores of the secondary school students related to mathematics in distance education in terms of gender. It was found that the eighth-class students demonstrated more negative opinions towards mathematics lessons in distance education compared with the students in the lower classes. The student's participation in the lesson with their parents affected their scores towards mathematics in distance education. A significant difference occurred in the mathematics study hours in terms of the scores of the secondary school students related to mathematics in distance education. It is thought that the reached results will shed light on the future applications relevant to distance education.

Kaynakça

  • Akpolat, T. (2021). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin metaforik algılarının incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 54(2), 497-522.
  • Alakoç, Z. (2003). Matematik öğretiminde teknolojik modern öğretim yaklaşımları. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(1), 43-49.
  • Bakker, A., & Wagner, D. (2020). Pandemic: lessons for today and tomorrow? Educational Studies in Mathematics. doi: 10.1007/s10649-020-09946-3.
  • Baki, A., & Çakıroğlu, Ü. (2010). Learning objects in high school mathematics classrooms: Implementation and evaluation. Computers & Education, 55, 1459–1469
  • Balaman, F., & Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona virüs (covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10 (1), 52-84.
  • Basilaia, G., & Kvavadze, D. (2020). Transition to online education in schools during a SARS-CoV-2 Coronavirus (COVID-19) Pandemic in Georgia. Pedagogical Research, 5(4). https://doi.org/10.29333/pr/7937
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Yayınları
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları (1. baskı). Ankara: Pegem A.
  • Dede, N. Keskin, A. Öztürk, E., & Keskin, M. G. (2021). Covid-19 süreci ile başlayan uzaktan eğitimde ortaokul öğrencilerinin öz düzenleme ve derse katılım ilişkisinin incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 126-134. Doucet, A., Netolicky, D., Timmers, K., Tuscano, F. J. (2020). Thinking about pedagogy in an unfolding pandemic (An Independent Report on Approaches to Distance Learning during COVID-19 School Closure). Work of Education International and UNESCO. https://issuu.com/educationinternational/docs/2020_research_ covid-19_eng
  • Engelbrecht, J., & Harding, A. (2004). Technologies involved in the teaching of un¬dergraduate mathematics on the web. Journal of Online Mathematics and its Applications.
  • Karaduman, G. B., Ertaş, Z. A., & Baytar, S. D. (2021). Uzaktan eğitim yolu ile gerçekleştirilen matematik derslerine ilişkin öğretmen deneyimlerinin incelenmesi. International Primary Educational Research Journal, 5(1), 1-17.
  • Kaynar, H., Kurnaz, A., Doğrukök, B., & Barışık, C. Ş. (2020). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(7), 3269-3292.
  • Kilit, B., & Güner, P. (2021). Matematik derslerinde web tabanlı uzaktan eğitime ilişkin matematik öğretmenlerinin görüşleri. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1) 85–102. https://doi.org/10.18506/anemon.803167.
  • Kurnaz, A., Kaynar, H., Barışık, C. Ş., & Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 293-322.
  • Kurt, K., Kandemir M. A., & Çelik, Y. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 6(1), 88-103.
  • Lin, C. (2009). A comparison study of web-based and traditional instruction on pre¬service teachers’ knowledge of fractions. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(3), 257-279.
  • Mailizar, Almanthari, A., Maulina, S., & Bruce, S. (2020). Secondary school mathematics teachers’ views on e-learning implementation barriers during the covid-19 pandemic: the case of Indonesia. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), 1-9. https://doi.org/10.29333/ejmste/8240
  • Marpa, E. P. (2021). Technology in the teaching of mathematics: An analysis of teachers’ attitudes during the COVID-19 pandemic. International Journal on Studies in Education (IJonSE), 3(2), 92-102.
  • Naidoo, J. (2020). Postgraduate mathematics education students’ experiences of using digital platforms for learning within the COVID-19 pandemic era. Pythagoras, 41(1), 1-11. https://doi.org/10.4102/pythagoras.v41i1.568
  • Niess, M. L. (2006). Guest Editorial: Preparing teachers to teach mathematics with technology. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 6(2).
  • Orrill, C. H. (2006). What learner-centered professional development looks like: The pilot studies of the InterMath professional development project. The Mathemat¬ics Educator, 16(1), 4–13.
  • Özdemir Baki, G., & Çelik, E. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitimde matematik öğretim deneyimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 293-320.
  • Sintema, E. J. (2020). Effect of covid-19 on the performance of grade 12 students: implications for stem education. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), 1-6, https://doi.org/10.29333/ejmste/7893
  • Sirem, Ö., & Baş, Ö. (2020). Okuma güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin covid-19 sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri. Turkish Studies, 15(4), 993-1009. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43346
  • Summerlin, J.A. (2003). A comparison of the effectiveness of off-line internet and traditional class¬room remediation of mathematical skills [Unpublished doctoral dissertation]. Baylor University
  • Topalak, Ş. (2021). Müzik öğretmenlerinin bakış açısından pandemi döneminde online eğitim. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 291-308. doi: 10.17860/mersinefd.935863
  • TÜİK. (2020). Hanehalkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2020-33679 adresinden erişildi.
  • Ünsal, H. (2012). Harmanlanmış öğrenmenin başarı ve motivasyona etkisi. Türk Eğitim Bi¬limleri Dergisi, 10(1), 1-27.
  • Yorgancı, S. (2014). Web tabanlı uzaktan eğitim yönteminin öğrencilerin matematik başarılarına etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1401-1420.
  • Zaharah, Z., & Kirilova, G. I. (2020). Impact of corona virus outbreak towards teaching and learning activities in Indonesia. SALAM: Jurnal Sosial dan Budaya Syar-i, 7(3). https://doi.org/10.15408/ sjsbs.v7i3.15104.
  • Zelkowski, J., Gleason, J., Cox, D. C., & Bismark, S. (2013). Developing and validating a reliable tpack instrument for secondary mathematics preservice teachers. Journal of Research on Technology in Education, 46(2), 173-206. https://doi.org/10.1080/15391523.2013.10782618
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Zeynep Çakmak Gürel 0000-0003-0913-3291

Meryem Özturan Sağırlı

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Kabul Tarihi 17 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 41 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çakmak Gürel, Z., & Özturan Sağırlı, M. (2022). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİMDE MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 41(1), 141-186.