Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yaratıcı Drama Tekniği Kullanımının 8. Sınıf İngilizce Dersi Okuma Becerisinin Geliştirilmesinde Başarıya Etkisi

Yıl 2022, Cilt: 41 Sayı: 1, 187 - 222, 30.06.2022

Öz

Bu çalışmanın amacı, 8.sınıf İngilizce dersinde yaratıcı drama tekniklerini kullanmanın okuma becerisinin geliştirilmesinde öğrencilerin başarısına etkisini araştırmaktır. Araştırma 8.sınıfta eğitim gören 40 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Bunlardan 20’si deney grubunda, 20’si ise kontrol grubunda yer almaktadır. Uygulama çalışmaları 8.sınıf devlet kitabında bulunan diyaloglarla yapılmıştır. Kontrol grubu ile devlet kitabındaki diyaloglar mevcut eğitim programında bulunan etkinlikler çerçevesinde incelenmiştir. Deney grubu ile aynı diyaloglar yaratıcı drama teknikleri uygulanarak sürdürülmüştür. Çalışma 14 haftalık bir sürede gerçekleşmiştir. Her iki gruba da 1.hafta ve 14.hafta aynı başarı testi uygulanmıştır. Araştırmanın veri toplama analizinde nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Yaratıcı drama tekniğinin, yabancı dil öğretiminde okuma becerisinin geliştirilmesine, dolaylı olarak sözcük ve dilbilgisi öğretimine de katkı sağladığı gerçeğinden hareketle alternatif bir ders öğretim yöntemi olarak kullanılabileceği değerlendirmesinde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara: Pegem yayıncılık
  • Adıgüzel, Ö. (2008). Türkiye'de eğitimde yaratıcı dramanın yakın tarihi. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(5), 7-50.
  • Adıgüzel, Ö. (2006). Yaratıcı drama kavramı, bileşenleri ve aşamaları. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 17-30.
  • Akyol, A. (2012). Okul öncesi eğitimde drama. Ankara sağlık bilimleri dergisi, Ankara Üniversitesi, 1(1), 105-115.
  • Akyol, A. (2003). Drama ve dramanın önemi, Türk eğitim bilimleri dergisi, 1(2), 0-0.
  • Altuntaş, O. ve Altınova, H. H. (2015). Yaratıcı drama kavramı, bileşenleri ve aşamaları. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 17-29.
  • Anderson, J. R., & Reder, L. M., & Simon, H. A. (1996). Situated learning and education. Educational Researcher, 25(4), 5-11.
  • Badrawi, N. (1992). The reading dilemma: meeting individual needs. English Teaching Forum, 30(3), 16-35.
  • Balcı, A. (2016). Okuma ve anlama eğitimi. Ankara: Pegem yayıncılık.
  • Bethan, H. & Allan, O. (2019). Process drama as a tool for teaching modern languages: supporting the development of creativity and innovation in early professional practice. Innovation in Language Learning and Teaching, 13(1), 17-30.
  • Catherine, V.D. & Devi, V.A. (2020). Developing english language skills of the students through playback theatre techniques with special emphasis to speaking skills. Journal of critical reviews, 7(3), 1427-1442.
  • Dawoud, L.K.A., Hasim, Z., & Saad, M.R.M. (2020). Creative Drama in Teaching English Language: A Systematic Review of the Literature. Palarch’s Journal Of Archaeology Of Egypt/Egyptology, 17(7), 11752-11768.
  • Göktürk, Ö. (2019). Yaratıcı drama etkinliklerinin ingilizce konuşma becerisine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gönen, M. ve Uyar Dalkılıç, M. (1998). Çocuk Eitiminde Drama, Yöntem ve Uygulamalar. İstanbul: Epsilon Yayıncılık Hizmetleri Tic. San. Ltd.şti.
  • Hadfield, J. 1990. An Collection of Games and Activities for Low to Mid-Intermediate students of English. Intermediate Communication Games. Hong Kong: Thomus and Nelson and Nelson and Sons Ltd.
  • Harris, A. J., & Sipay. E. R. (1990). How to increase reading ability. New York: Longman.
  • Heathcote, D., & Herbert, P. (1985). A Drama of Learning: Mantle of the expert. Theory into practice, 24(3), 173–180.
  • Kara, Ö. (2010). Dramayla öykü oluşturma yönteminin Türkçe dersi ikinci kademe öğrencilerinin tutumlarına etkisi.
  • Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 8(16), 239-253.
  • Karakaya, N. (2007). İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 103-139
  • Karatay, H. (2009). Okuma stratejileri bilişsel farkındalık ölçeği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(19).
  • Kurudayıoğlu, M. ve Karadağ, Ö., (2005). Kelime Hazinesi Çalışmaları Açısından Kelime Kavramı Üzerine Bir Değerlendirme. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 293-307.
  • McCaslin, N. (1984). Creative drama in the primary grades. London: Longman
  • O’Hara, M. (1984). Drama in education: A curriculum dilemma. Theory into Practice, 23(4), 314–320.
  • Önder, A. (2004). Yaşayarak Öğrenmek İçin Eğitici Drama. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Özçelik, N. ve Aydeniz, H. (2012). Yaratıcı drama yönteminin üniversite öğrencilerinin akademik başarılarına ve Fransızca konuşmaya yönelik tutumlarına etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), 231-248.
  • Richards, J. C. ve Renandya W. A. (2002). Methodology in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
  • San, İ. (2008). Türkiye'de eğitimde yaratıcı dramanın yakın tarihi. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(5), 7–50.
  • San, İ. (2002). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Naturel Yayıncılık.
  • San, İ. (1989). Eğitimde yaratıcı drama, III. eğitimde dramatizasyon semineri Notları.
  • Soyer, S. (2016). Yabancı Dil Öğretim Yöntemi Olarak Yaratıcı Drama ve Etkileri. International Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES), 2 (1), 157-163.
  • Üstündağ, T. (2006) Yaratıcı dramanın üç boyutu, H.Ö.Adıgüzel (Editör). Yaratıcı Drama (1985-1998) yazılar. (2.baskı). Ankara: Naturel Yayıncılık, 81-82.

The Impact of Using Creative Drama Techniques on the 8th Graders’ English Reading Skills Achievement

Yıl 2022, Cilt: 41 Sayı: 1, 187 - 222, 30.06.2022

Öz

The aim of this study is to investigate the effect of using creative drama techniques on the success of 8th graders in improving their English reading skills. The research was carried out with 40 students studying in the 8th grade. 20 of them are in the experimental group and 20 of them are in the control group. The applications were made with the dialogues found in the 8th grade Upswing English book. Dialogues with the control group in the book were examined within the framework of the activities included in the current training program. On the other hand, the same dialogues in the experimental group were continued by applying creative drama techniques. The intervention took place over a period of 14 weeks. The same achievement test was applied to both groups in the 1st week and the 14th week. The quantitative research method was used in the data collection analysis of the research. Based on the fact that creative drama techniques contribute to the development of reading skills in foreign language teaching and indirectly to vocabulary and grammar teaching, creative drama has been regarded and used as an alternative teaching method.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara: Pegem yayıncılık
  • Adıgüzel, Ö. (2008). Türkiye'de eğitimde yaratıcı dramanın yakın tarihi. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(5), 7-50.
  • Adıgüzel, Ö. (2006). Yaratıcı drama kavramı, bileşenleri ve aşamaları. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 17-30.
  • Akyol, A. (2012). Okul öncesi eğitimde drama. Ankara sağlık bilimleri dergisi, Ankara Üniversitesi, 1(1), 105-115.
  • Akyol, A. (2003). Drama ve dramanın önemi, Türk eğitim bilimleri dergisi, 1(2), 0-0.
  • Altuntaş, O. ve Altınova, H. H. (2015). Yaratıcı drama kavramı, bileşenleri ve aşamaları. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 17-29.
  • Anderson, J. R., & Reder, L. M., & Simon, H. A. (1996). Situated learning and education. Educational Researcher, 25(4), 5-11.
  • Badrawi, N. (1992). The reading dilemma: meeting individual needs. English Teaching Forum, 30(3), 16-35.
  • Balcı, A. (2016). Okuma ve anlama eğitimi. Ankara: Pegem yayıncılık.
  • Bethan, H. & Allan, O. (2019). Process drama as a tool for teaching modern languages: supporting the development of creativity and innovation in early professional practice. Innovation in Language Learning and Teaching, 13(1), 17-30.
  • Catherine, V.D. & Devi, V.A. (2020). Developing english language skills of the students through playback theatre techniques with special emphasis to speaking skills. Journal of critical reviews, 7(3), 1427-1442.
  • Dawoud, L.K.A., Hasim, Z., & Saad, M.R.M. (2020). Creative Drama in Teaching English Language: A Systematic Review of the Literature. Palarch’s Journal Of Archaeology Of Egypt/Egyptology, 17(7), 11752-11768.
  • Göktürk, Ö. (2019). Yaratıcı drama etkinliklerinin ingilizce konuşma becerisine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gönen, M. ve Uyar Dalkılıç, M. (1998). Çocuk Eitiminde Drama, Yöntem ve Uygulamalar. İstanbul: Epsilon Yayıncılık Hizmetleri Tic. San. Ltd.şti.
  • Hadfield, J. 1990. An Collection of Games and Activities for Low to Mid-Intermediate students of English. Intermediate Communication Games. Hong Kong: Thomus and Nelson and Nelson and Sons Ltd.
  • Harris, A. J., & Sipay. E. R. (1990). How to increase reading ability. New York: Longman.
  • Heathcote, D., & Herbert, P. (1985). A Drama of Learning: Mantle of the expert. Theory into practice, 24(3), 173–180.
  • Kara, Ö. (2010). Dramayla öykü oluşturma yönteminin Türkçe dersi ikinci kademe öğrencilerinin tutumlarına etkisi.
  • Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 8(16), 239-253.
  • Karakaya, N. (2007). İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 103-139
  • Karatay, H. (2009). Okuma stratejileri bilişsel farkındalık ölçeği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(19).
  • Kurudayıoğlu, M. ve Karadağ, Ö., (2005). Kelime Hazinesi Çalışmaları Açısından Kelime Kavramı Üzerine Bir Değerlendirme. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 293-307.
  • McCaslin, N. (1984). Creative drama in the primary grades. London: Longman
  • O’Hara, M. (1984). Drama in education: A curriculum dilemma. Theory into Practice, 23(4), 314–320.
  • Önder, A. (2004). Yaşayarak Öğrenmek İçin Eğitici Drama. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Özçelik, N. ve Aydeniz, H. (2012). Yaratıcı drama yönteminin üniversite öğrencilerinin akademik başarılarına ve Fransızca konuşmaya yönelik tutumlarına etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), 231-248.
  • Richards, J. C. ve Renandya W. A. (2002). Methodology in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
  • San, İ. (2008). Türkiye'de eğitimde yaratıcı dramanın yakın tarihi. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(5), 7–50.
  • San, İ. (2002). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Naturel Yayıncılık.
  • San, İ. (1989). Eğitimde yaratıcı drama, III. eğitimde dramatizasyon semineri Notları.
  • Soyer, S. (2016). Yabancı Dil Öğretim Yöntemi Olarak Yaratıcı Drama ve Etkileri. International Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES), 2 (1), 157-163.
  • Üstündağ, T. (2006) Yaratıcı dramanın üç boyutu, H.Ö.Adıgüzel (Editör). Yaratıcı Drama (1985-1998) yazılar. (2.baskı). Ankara: Naturel Yayıncılık, 81-82.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Dilek Ayna 0000-0001-5221-2425

Rıfat Günday 0000-0001-8356-5098

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Kabul Tarihi 18 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 41 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ayna, D., & Günday, R. (2022). Yaratıcı Drama Tekniği Kullanımının 8. Sınıf İngilizce Dersi Okuma Becerisinin Geliştirilmesinde Başarıya Etkisi. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 41(1), 187-222. https://doi.org/10.7822/omuefd.1053284