Bu araştırmanın amacı Plickers uygulamasının
ortaokul beşinci sınıf matematik öğrencilerinin matematik kaygısına ve
matematik dersi başarılarına etkisini incelemektir. Araştırmada nicel araştırma
yöntemlerinden eşitlenmemiş ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel
desenden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 Eğitim
öğretim yılında Diyarbakır’da bir ortaokulun üç farklı beşinci sınıf şubesinde
öğrenim gören 72 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma grubu, bir deney iki
kontrol grubu olacak şekilde yapılandırılmıştır ve deney grubunda 3 haftalık
Plickers uygulaması yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Bindak’ın (2005)
geliştirdiği matematik kaygı ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan,
geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan matematik başarı testi kullanılmıştır.
Verilerin analizinde Kolmogorov Smirnov, Kruskal Wallis H ve karma desenli
ANOVA testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda Plickers uygulamasının
matematik dersi bölme konusunda akademik başarıyı olumlu yönde etkilediği
belirlenmiştir. Plickers uygulaması sınıf akademik başarılarını kademeli olarak
artırmaktadır. Ancak Plickers uygulamasının matematik kaygısını etkilediğine
yönelik bir bulguya rastlanmamıştır. Test öncesi ve sonrasında deney grubunun
düşük düzeyde bir kaygı yaşadığı belirlenmiştir.
Matematik başarısı Matematik Kaygısı Plickers Uygulaması Teknoloji destekli biçimlendirici değerlendirme
Classroom teaching, considering the population they
address, is a field of profession that constitutes a role model for students
and contributes to the habits they adopt. In this sense, the nutritional habits
of classroom teachers also constitute a significant point. This is because,
when teachers have a correct and regular nutritional habit, they can instill this
habit in students. In this study, it was aimed to investigate the nutritional
habits of classroom teachers. The nutritional habit survey, prepared in line
with this aim, was conducted with classroom teachers. In the data analysis,
SPSS package software was used and percentage, frequency, standard deviation
and arithmetic mean tests were conducted. According to the results of the
study, a majority of the teachers stated that they did not receive nutritional
training, did not have smoking or drinking habits in addition to not doing any
physical activity. Approximately half of the participating teachers in the
study reported that they do not have a habit of having breakfast and they
skipped meals as well as reporting that the most skipped meal was the lunch. The
teachers, as the reason for skipping meals, stated that they skipped meals
because they could not get the chance. A majority of the participating teachers
in the study also stated that they consumed less than two liters of waters in a
day and they consumed less than five or six cups of tea or coffee in a day. As
a result of the study, it was observed that the nutritional habits of teachers
and the level of their knowledge were insufficient.
Mathematics achievement Mathematics anxiety Plickers applications Technology enhanced formative evaluations
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 23 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 19 |