Öğretim sürecinin verimli bir şekilde sürdürülmesinin ana sorumlusu olan öğretmen ve öğretmen davranışlarının niteliği kritik önem taşımaktadır. Öğretim süreci başarıya odaklanmayı gerektiren planlı ve profesyonel bir süreçtir. Öğretmenin bu süreci profesyonel şekilde yürütmesi ve ortaya çıkabilecek öğretimsel sorunlarla başa çıkabilmesi için sergilemesi gereken davranışlardan biri de dönüt ve düzeltme davranışlarıdır. Bu davranışlar, yanlış ve eksik öğrenmelerin zamanında belirlenip giderilerek sonraki öğrenmelerin niteliği açısından önemlidir. Bu araştırma, sınıf öğretmeni adaylarının bakış açısından sınıf öğretmenlerinin dönüt ve düzeltme davranışlarını hangi durumlarda ve nasıl gösterdiklerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Söz konusu amaç doğrultusunda tasarlanan araştırma, 2018-2019 bahar döneminde açık uçlu 2 sorudan oluşan anket ile 22 sınıf öğretmeni adayından elde edilen verilere dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Betimsel araştırma yöntemlerinden tarama yönteminin benimsendiği araştırmada elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin genel olarak dönüt ve düzeltme davranışlarını gösterme eğiliminde olduğu belirlenmiştir. Ancak sınıfların kalabalık olması, konuların yoğunluğu ve öğrencilerden kaynaklı özel durumların öğretmenlerin süreç organizasyonunu zorlaştırdığı belirlenmiş, ulaşılan sonuçlara dayalı bazı öneriler sunulmuştur.
The quality of teacher and teacher behavior, which is the main responsibility for the efficient maintenance of the teaching process, is of critical importance. The teaching process is a planned and professional process that requires a focus on success. One of the behaviors that the teacher must exhibit in order to carry out this process professionally and to cope with the instructional problems that may arise is feedback and correction behavior. These behaviors are important in terms of the quality of subsequent learning by identifying and eliminating incorrect and incomplete learning on time. This study aims to determine in which situations and how classroom teachers show their feedback and correction behavior from the perspective of prospective classroom teachers. The research, designed in line with the aforementioned purpose, was carried out based on the data obtained from 22 classroom teacher candidates with a questionnaire consisting of 2 open-ended questions in the spring term of 2018-2019. The data obtained in the research, in which the scanning method, one of the descriptive research methods, was adopted, was analyzed through descriptive and content analysis.
As a result of the research, it was determined that classroom teachers generally tend to show feedback and correction behaviors. However, it was determined that the crowded classes, the density of the subjects and the special situations caused by the students made the process organization of the teachers difficult, and some suggestions were made based on the results.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 16 Sayı: Eğitim ve Toplum Özel sayısı |