In this study, it is aimed to reveal the relationship between school administrators' humor styles and management skills in detail within the framework of dimensions and variables. The sample of the study, in which the relational scanning model, one of the quantitative research methods, was used, consists of 328 teachers from different branches and levels working in state schools in Karamürsel, Kocaeli in the 2019-2020 academic year, determined by simple random sampling. The data of the study were obtained using 'Personal Information Form', 'Management Skills Scale' and 'Humor Behavior Scale'. It is important to develop a school climate and school culture and thus to reveal the humor styles that will increase the effectiveness of the school. Negative and bidirectional low-level significant relationship are among the other important results of the study.
Bu çalışmada, okul yöneticilerinin mizah tarzları ile yönetim becerileri arasındaki ilişkiyi boyut ve değişkenler çerçevesinde ayrıntılı bir şekilde ortaya koymak amaçlanmaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın örneklemini 2019-2020 eğitim öğretim yılında Kocaeli İli, Karamürsel İlçesinde devlet okullarında görev yapmakta olan farklı branş ve kademeden, basit tesadüfi örnekleme yoluyla belirlenmiş 328 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, ‘Kişisel Bilgi Formu’, "Yönetim Becerileri Ölçeği” ve “Mizah Davranışları Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Okul yöneticisinin kullandıkları mizah tarzları ile yönetim beceri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler çerçevesinde ortaya konulmasını amaçlayan bu araştırma, samimi, açık, güvenilir ve ılımlı bir okul iklimi ve okul kültürü geliştirebilmek ve dolayısıyla okulun etkililiğini artıracak mizah tarzlarını ortaya koymak için önemlidir. Öğretmenlerin yaşı, kıdemi ve görev yaptıkları okul türlerinin okul yöneticilerinin algılanan mizah tarzlarında anlamlı fark oluşturan değişkenler olduğu sonucunun yanında, reddedici mizah tarzı ile inisiyatif alma becerileri arasında negatif ve çift yönlü düşük düzeyde anlamlı tespit edilen ilişki araştırmanın diğer önemli sonuçları arasında yer almaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Temmuz 2021 |
Kabul Tarihi | 14 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: Yönetim ve Organizasyon Özel Sayısı |