Küresel bir dünyada hızla değişen bir çevrede işletmelerin hayatta kalma şansları her geçen gün biraz daha zorlaşmaktadır. Dolayısıyla böyle bir ortamda faaliyetlerini devam ettirmek isteyen işletmelerin uzun vadede kalıcı olmalarını sağlayan en önemli unsurlardan birisinin örgütsel performansta üstünlük ve bunun devamlılığı olması kaçınılmazdır.
Bu çalışmada örgütsel performans ve örgütsel performansı etkileyen faktörler konusu ele alınmıştır. Çalışmanın amacı ise müşteri memnuniyeti, kurumsal imaj ve örgütsel güvenin örgütsel performans üzerine etkisini incelemektir. Alan araştırmasının örneklemini Gaziantep il merkezindeki büyük ölçekli işletmelerin yöneticileri meydana getirmektedir. Veriler anket yönteminden faydalanılarak toplanmıştır. Elde edilen verilerin SPSS 22.0 istatistik programında frekans, korelasyon ve regresyon yöntemleriyle analizleri yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre müşteri memnuniyeti, kurumsal imaj ve örgütsel güvenin örgütsel performansı pozitif yönde etkilediği belirlenmiştir. Elde edilen bu bulguların gelecekte yapılacak çalışmalara ışık tutacağı beklenmektedir. Ayrıca alan araştırmasının sonuçları teorik ve uygulama bağlamında tartışılmış bu kapsamda birtakım önerilere yer verilmiştir.
The chances of survival of businesses in a rapidly changing environment in a global world are becoming more and more difficult every day. Therefore, one of the most important factors for the companies to continue their activities in the long run is superiority in organizational performance and its continuity.
In this study, organizational performance and factors that affect organizational performance has been studied. The aim of the study is to examine the effect of customer satisfaction, corporate image and organizational trust on organizational performance. The sample of the field research brings the managers of largescale enterprises in Gaziantep. The data were collected using the survey method. The obtained data were analyzed by frequency analysis, correlation analysis and regression analysis in SPSS 22.0 statistical program. According to the results of analysis, customer satisfaction, corporate image and organizational trust have positive effects on organizational performance. These findings are expected to shed light on the future work. In addition, the results of the research were discussed in theoretical and practical context and some suggestions were given in this context.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1 |