The purpose of this study was to generate a Turkish version of the Character and
Values as Global Citizens Assessment (CVGCA) questionnaire originally developed
by Lee, Yoo, Choi, Kim, Krajcik, Herman and Zeidler (2013). The CVGCA
questionnaire composed of three structural characteristics -ecological
worldview, social and moral compassion, and socioscientific
accountability. The Turkish version of
the scale was administered to 241 junior and senior pre-service science
teachers. Exploratory factor analysis
(EFA) was conducted and produced a four factor structure for the Turkish
version of the CVGCA questionnaire that included: sustainable development,
empathetic concerns, moral and ethical sensitivity, and willingness to act. In
order to check the factor structure explored by EFA, the CFA analysis was
followed. CFA analysis confirmed the four factor structures found in EFA
analysis. This study provided a valid and reliable Turkish version of CVGCA
questionnaire for future studies.
Socioscientific issues Character education Value Education Global citizenship
Bu çalışmanın amacı Lee, Yoo, Choi,
Kim, Krajcik, Herman ve Zeidler (2013) tarafından geliştirilen Dünya
Vatandaşlığı İçin Karakter ve Değerler Ölçeği’nin (DVKDÖ)Türkçe uyarlaması
geçerlik ve güvenirlik araştırmasını yapmaktır. Ölçek üç yapısal karakteristiğe
sahiptir; ekolojik dünya görüşü, toplumsal ve ahlaki merhamet, ve sosyobilimsel
hesap verebilirlik. Ölçek fen bilgisi öğretmenliği programında öğrenim görmekte
olan 241 adet üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Açımlayıcı
faktör analizi sonucuna göre ölçek sürdürülebilir kalkınma, empatik endişeler,
ahlaki ve etik duyarlılık, harekete geçme isteği olmak üzere dört alt boyuttan
oluşmaktadır. Açımlayıcı faktör analizinde ortaya çıkan boyutları test etmek
için doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır.
Doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarının
da dört boyutu desteklediği ( faktör analiz sonuçları 1 den 4 e sırası ile: 0.70, 0.70,
0.45, ve 0.53) görülmüştür. Bu çalışma literatüre Dünya vatandaşlığı
için karakter ve değerler ölçeğinin geçerli ve güvenilir bir uyarlama örneği
sunmaktadır.
Sosyobilimsel konular karakter eğitimi Değerler Eğitimi Dünya Vatandaşlığı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2017 |
Kabul Tarihi | 24 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 42 Sayı: 42 |