Bu araştırmanın amacı; öğrencilerin takım çalışması ve
karar verme eğilimlerini çeşitli değişkenler açısından incelemek ve bunun
yanında takım çalışması ile karar verme eğilimleri arasındaki ilişkiyi
belirlemektir. Araştırmaya kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile üç
ortaokuldan seçilen 522 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Veriler demografik
bilgilerin yer aldığı demografik bilgi form, “Grup Çalışması Ölçeği” ve “Takım
Çalışması Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde three way
MANCOVA, ANCOVA, basit doğrusal regresyon analizi ve basit korelasyon
analizlerinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak karar verme eğilimleri incelendiğinde;
cinsiyet açısından kız öğrencilerin erkek öğrencilerden, sınıf düzeyi açısından
yedinci sınıf öğrencilerinin beşinci sınıf öğrencilerinden, akademik başarı
açısından not ortalaması yüksek olan öğrencilerin not ortalaması düşük olan
öğrencilerden istatistiksel olarak anlamlı düzeyde karar verme eğilimlerinin daha
yüksek olduğu belirlenmiştir. Takım çalışması eğilimleri incelediğinde;
cinsiyet açısından anlamlı farklılığın olmadığı, sınıf düzeyi açısından ise beşinci
ve altıncı sınıf öğrencilerinin sekizinci sınıf öğrencilerinden, akademik
başarı açısından not ortalaması yüksek olan öğrencilerin not ortalaması düşük
olan öğrencilerden istatistiksel olarak anlamlı düzeyde takım çalışması
eğilimlerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan öğrencilerin
takım çalışması ve karar verme eğilimleri arasında pozitif yönlü düşük düzeyde
bir ilişki olduğu, bunun yanında öğrencilerin takım çalışması eğilimlerinin,
karar verme eğilimlerini %3 oranında anlamlı derecede yordadığı belirlenmiştir.
Takım çalışması karar verme cinsiyet sınıf düzeyi akademik başarı
The aim of this research is to investigate the students' teamwork and decision making inclinations in terms of gender, grade level and academic success, as well as to determine the relationship between teamwork and decision-making inclinations. The sample of this research is composed of 522 5th-8th grade middle school students. The “Student Attitudes Towards Group Environments Scale” and the “Decision Making Scale” were used as data collection tools. Three-way MANCOVA, ANCOVA, simple linear regression and simple correlation analysis were used to analyze the data. Finally, according to decision-making inclinations, it was determined that female students were more positive than male, seventh-grade students were more positive than fifth-grade students, and students with higher GPAs were more positive than those with lower GPAs. In terms of students’ teamwork inclinations, it was determined that there is no significant difference in terms of gender, fifth and sixth-grade students were more positive than eighth-grade students, and students with a high average GPA were more positive than those with lower GPAs. On the other hand, there was a low positive relationship between students' teamwork and their decision making inclinations. In addition, it was determined that the students' teamwork inclinations significantly predicted their decision-making inclinations by 3%.
Teamwork decision making gender grade level academic success
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 47 |